جنجال‌ها در معارف ولسوالی بغلان مرکزی،اعتراض مدیران مکاتب را برانگیخت

مدیران بیش از 70 مکتب و لیسه های ولسوالی بغلان مرکزی با تجمع در مقابل ریاست معارف ولایت بغلان اعتراض خود را نسبت به ضعف مدیریتی و ناتوان بودن مقام‌های محلی درتطبیق قانون در این ولسوالی ابراز کردند.

12188797_915865558498632_776063523_nاین مدیران می‌گویند حاجی انارگل که به سمت مدیر معارف ولسوالی بغلان مرکزی از سوی وزارت معارف به طور رسمی معرفی شده است اما فردی به نام عبدالجیل که پیش از این سرپرست معارف ولسوالی بغلان مرکزی بوده مانع می شود که او کارش را شروع کند و نیز مقام‌های محلی ریاست معارف بغلان نمی‌توانند حکم مقرری حاجی انارگل را به عنوان مدیر معارف تطبیق کنند.
محمد ابراهیم یکی از مدیران لیسه ولسوالی بغلان مرکزی می‌گوید:« چندی قبل عبدالجلیل به عنوان سرپرست مدیرمعارف ولسوالی بغلان مرکزی آغاز به کار کرد،اما زمانی‌که حاجی انارگل از سوی وزارت معارف، به عنوان مدیر معارف این ولسوالی معرفی شد،عبدالجلیل مانع کار و معرفی وی شده است».
به گفته وی رییس معارف و والی بغلان از تطبیق قانون ناتوان هستند.
روح الله صافی یکی دیگر از مدیران لیسه‌های بغلان مرکزی می‌گوید« زمانی که والی حکم داده که حاجی انارگل به حیث مدیر معارف بغلان مرکزی باشد،پس چرا آنرا تطبیق نمی‌کنند».
این مدیران لیسه‌ها هشدار می‌دهند اگر در روزهای آینده مشکل معارف بغلان مرکزی از سوی مقام‌های بغلان حل نشود، دروازه‌های 75 مکتب و لیسه را در ولسوالی بغلان مرکزی بسته خواهند کرد.
در همین حال عبدالقادر رسولی سرپرست ریاست معارف ولایت بغلان،جنجال‌های برخاسته بر سر معرفی مدیر جدید معارف ولسوالی بغلان مرکزی را تایید می‌کند.
عبدالقادر رسولی می‌گوید «حاجی انار گل به طور قانونی از سوی وزارت معارف به حیث مدیر معارف ولسوالی بغلان مرکزی معرفی شده است،اما به دلیل اختلافات قومی در این ولسوالی، نتوانسته به کارش آغاز کند».
وی همچنان افزود که به زودی این مشکل حل خواهد شد و حاجی انار گل مدیر معارف ولسوالی به کارش آغاز خواهد کرد.
در همین حال مدیران و معلمان ولسوالی بغلان مرکزی می‌گویند به دلیل نبود مدیر معارف، دو ماه معاش آنها پرداخته نشده است و کارهای اداری در عرصه آموزش و پرورش در این ولسوالی، اجرا نشده است.

مطالب مرتبط