نامزد ریاست جمهوری امریکا:دخالت امریکا در سرنگونی رژیم قذافی و صدام اشتباه بوده است

دونالد ترامپ که بر اساس نظرسنجی ها نامزد برتر جمهوری خواهان آمریکا در انتخابات آیندۀ ریاست جمهوری این کشور به شمار می رود، در یک مصاحبۀ تلویزیونی با شبکۀ “سی ان ان” گفته است که اگر صدام حسین و معمر قذافی در قدرت می ماندند، جهان بهتر و آسوده تر از زمان حال می بود.

به گزارش افق به نقل از ان بی سی ٬نامزد جمهوری‌خواه آمریکا مدعی شده است خاورمیانه در صورت بر سر قدرت بودن دو دیکتاتور سابق عراق و لیبی، باثبات‌تر می‌بود.

blank

 «دونالد ترامپ،» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، روز شنبه در پاسخ به سؤال «آیا معتقدید اگر “صدام حسین” و “معمر قذافی،” [دیکتاتورهای سرنگون‌شده عراق و لیبی،] هنوز بر سر قدرت بودند، خاورمیانه اوضاع بهتری داشت؟»، پاسخ داد: «مسلم است. این پرسیدن ندارد.»
این نامزد جمهوری‌خواه همچنین به‌طور آشکار دخالت امریکا در سرنگونی این دو جنایتکار را اشتباه خواند و مدعی شد آمریکا با این اقدامات باعث ایجاد آشوب و نابسامانی در این دو کشور شده است.
ترامپ که بدلیل اظهارات ضدمهاجرانش همواره مورد انتقاد قرار گرفته است، امروز (شنبه) همچنین در مصاحبه با شبکه آمریکایی «فاکس نیوز» مدعی شد ورود پناهندگان سوری به این کشور ممکن است منجر به یکی از بزرگترین کودتاهای نظامی در جهان شود.
نامزد افراطی جمهوری‌خواهان در ادامه ادعاهای خود گفت: آنچه اوباما می خواهد این است که ۲۰۰ هزار پناهنده را بپذیرد.
آیا می دانید ۲۰۰ هزار نفر مانند یک ارتش است؟ چند روز پیش نیز مشخص شد این پناهندگان از مردان اند، پس زنان کجا هستند؟ اینها مردانی قوی هستند؛ پس چرا برای جنگ در کشورشان حضور ندارند؟ وی مدعی شد عناصر گروه تروریستی داعش به‌همراه این ۲۰۰ هزار پناهجو وارد آمریکا خواهند شد.

مطالب مرتبط