پنج‌کارمند صحی در فاریاب توسط طالبان ربوده شدند

مقام‌های مسوول ولسوالی کوهستان فاریاب و ریاست صحت عامه فاریاب می‌گویند طالبان دیروز 5 کارمند صحی را در مسیر راه  میمنه و  ولسوالی کوهستان ربوده اند.

images__stories__provinces__north__faryab-district-map--1

امام یار تقوا ولسوال کوهستان فاریاب در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری افق گفت 5 کارمند صحی دیروز هنگامی که با یک موتر مقداری از دوا را از شهر میمنه به ولسوالی کوهستان انتقال می‌دادند در مسیر راه توسط طالبان در منطقه خواجه هشتمین ربوده شدند.

او توضیح داد که ربوده شدگان شامل مسوول کلینیک صحی کوهستان، یک نرس، دو قابله و راننده آنها می‌باشند.

او در مورد تلاش‌ها برای رهایی این کارمندان صحی گفت تعدادی از بزرگان محل به عنوان مصلح در نزد طالبان فرستاده شده که تا آنها را از نزد طالبان آزاد سازند.

او همچنان از سازمان صحی جهان و نهادهای مربوط به سازمان ملل خواست که برای رهایی کارکنان صحی از نزد طالبان اقدام نمایند.

عبدالعلی حلیم رییس صحت عامه فاریاب نیز در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری افق ربوده شدن کارکنان صحی را توسط طالبان تایید کرده و گفت کارکنان صحی بیطرفانه برای خدمت به جامعه کار می‌نمایید، نباید موردهدف قرار بگیرند و اختطاف و اذیت آنها خلاف معیارهاست.

این کارمندان صحی در حالی در فاریاب توسط طالبان ربوده شده اند که پیش از این نیز تعدادی از کارمندان موسسه صحی اکتید که در بخش های صحت و آموزش فعالیت می‌کند و نیز تعدادی از کارگر های سرک سازی  توسط طالبان در این ولایت باز داشت شدند اما دوباره رها گردیدند.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. شرم به رهیس ثنا مسلم یار و گل آقا شیرزی والی سابق جلال آباد است در جرمنی یکصد هزار دالر را قمار میزند پول برق مربوط به دولت است تادیه نمیکند گپ از زور میزند جای خجالت است خانه شان مانند قصر است همه امکانات دولتی در اختیار شان استفاده میکنند باز خس خوری را ببینید. در تلویزون خانه خود را نمایش می دهد. برای پسران خود معلم انگلیسی گرفته مردم را نمایش میداد شاید همه از پول حرام باشد خود نمایی ضرب المثل مشهور است گفته بزرگان قاضی همه را پند میدهد خودش ؟؟؟میدهد خطاب به همه زور مندان گپ از زور وتفنگ میزند در صف اول نماز نمایشی ایستاده میشوند یقین کنید اگر نماز به پول میبود هرگز این دزدان نماز نمی خواندن. این قدر غیرت ندارند وطن مورد تجاوز قرار گرفته بایددولت را حمایه کنند از پول شخصی خود کمک کند بر عکس به استناد گزارش براشنا موسسه دوملیارد افغانی پول صرفیه برق را این خاینین در حقیقت پول بیت المال را نپرداخته اند .هر روز جوانان خون میدهد شهید میشوند بخاطر آرامی شما خاینین بی حساس اینقدر درک ندارید اگر این سربازان سر بکف از سیستم برق و تاسیاست برق مراقبت نکند دشمنان وطن پنجابی های کثیف و غلامان شان همه را تخریب میکند. باز مصرف صرفیه برق حق دولت را نمی پردازید. در حالیکه یک جاروب کش سرک صد چند ازین خاینین بی حساس کرده شرافت و غیرت وهمت دارد شکم خودو اولاد را گشنه نگاه میدارد پول برق را بوقت معینه می پردازد.حاجی صبور