گروه طالبان نه سرباز پولیس مرزی را دربدخشان  آزاد کردند

ولسوالی وردج  بدخشان  که برای نیروهای امنیتی همواره مشکل ساز بوده است، هرزگاهی  طالبان به این ولسوالی حمله می‌کنند و این ولسوالی را درکنترول خود می‌گیرند .

n00045684-b

مقام های محلی  در ولایت بدخشان از  رهایی نه سرباز پولیس مرزی که  به دست گروه طالبان در این ولسوالی اسیر شده بودند، خبر می‌دهند.

امام علی عزیزی مدیر عمومی مبارزه با جرایم جنایی فرماندهی پولیس بدخشان گفته است  این سربازان عضو نیروهای پولیس مرزی بودند که روز گذشته با پادردرمیانی بزرگان محل در بدل رهایی دو عضو گروه طالبان رها شدند.

نه سرباز پولیس مرزی بدخشان  سه هفته پیش زمانی‌که طالبان ولسوالی وردج را به تصرف خود درآوردند به دست طالبان اسیر شده بودند.

به گفته آنها این تبادله در ولسوالی زیباک ولایت بدخشان انجام شده است.

دولت محمد خاور، ولسوال وردوج بدخشان می‌گوید این ولسوالی روز پنجشنبه ۹ میزان  بعد از چند ساعت درگیری به تصرف نیروهای طالبان در آمد و نیروهای امنیتی از این ولسوالی عقب‌نشینی کردند.

پیش از این مقامات دولتی کشور در مورد تلفات نیروهای امنیتی و اسیر شدن  سربازان پولیس به دست طالبان در این ولسوالی ابراز نظر نکرده بودند.

اما ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در توییتر خود ادعا کرده بود که ۵۰ سرباز نیروهای دولت افغانستان در درگیری با افراد این گروه در وردوج کشته شده‌اند.

ولسوالی  وردج  از سه هفته پیش تا کنون در کنترول طالبان است و جنگ  بین نیروهای دولتی و گروه طالبان دراین ولسوالی ادامه دارد.

مطالب مرتبط