محمد اشرف غنی:حضرت امام حسین نواسه خدا درس ایثار و آزاده گی به جهانیان آموخت

محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور با دیگر مقام‌های دولتی در مراسم عزاداری حسین‌ ابن ‌علی  در مسجد النبی در شهر امید سبز کابل  شرکت کردند.12039524_1001729516556558_5370002206441626299_n

ریس جمهور با جمعی از کابینه و مشاوران خود دیشب در مسجد النبی حضور یافت و در سخنرانی خود تأکید کردند که جهان اسلام باید در برابر هراس افگنی و افراط گرایی مبارزه کند.

اقای ریس جمهور در بخشی از صحبت های خود امام حسین (ع) را نواسه خدا دانست و گفت:(( نواسه خدا حضرت امام حسین (ع)  و یاران با وفایش در این روز  درس ایثار٬فداکاری٬شجاعت وفداکاری را به جهانیان آموخت)).

در هفته گذشته  بسیاری از مردم برای زخمیان جنگ و دیگر بیماران  در شفاخانه های سراسر کشور خون اهدا کردند.

قرن‌ها است که از شهادت امام حسین(ع) به همراه ۷۲ تن از یاران باوفایش در دشت کربلا می‌گذرد و این حادثه بسیاری‌ها را به ماتم نشانده است و قرن ها است که از سوی دوستدارانش یاد بود به عمل می اید.

حضرت امام حسین علیه السلام نواسه پیامبر اکرم (صل الله علیه و اله و سلم) است و سومین امام مذهب تشیع می باشد.

انعکاس نواسه خدا خواندن امام حسین علیه السلام از سوی اهل قلم٬ سیاستمداران و مردم پویشیده نمانده است و در صفحات شبکه های اجتماعی از بی توجهی مشاوران و ریس جمهوری یا می کنند.

آقای احمد ظاهر نوری کارشناس سیاسی و دیپلومات برجسته کشور در صفحه فیسبوک خود می نویسید.

((نمیدانم متن های سخنرانی رییس جمهور راچه کسانی مینویسند که امام حسین را نواسه خدا میخواند. جالب است خود رئیس جمهور هم می توانست در همان حال خواندن متن را اصلاح کند و بفهمد که منظور نویسنده چه بوده و احیانا شاید هم مشکل تایپی بوده باشد اما این بسیار جای تاسف دارد که چنین متنی اولا اگر از سوی مشاورین رئیس جمهورنوشته می شود ثانیا اگر مشکل تایپی باشد بدون خواندن و مرور دقیق قبل از خواندن رئیس جمهور به وی داده می شود ثالثا رئیس جمهور بدون اصلاح فی البداهه در حین خواندن همان اشتباه را تکرار میکند. چندی قبل هم در جمع امامان مساجد و اوقاف رئیس جمهور متنی را در جمع حاضرین خواند که در ان یک اشتباه بسیار فاحش امده بود به این معنی که حضرت محمد ص پیام و یا در خواست خود را از طریق خداوند به مردم رسانید در حالیکه عکس قضیه صادق است)).

مطالب مرتبط