نیروهای دولتی با فرماندهی دوستم، ولسوالی خمآب را از تصرف طالبان خارج کرد

ولسوالی خم‌آب ولایت جوزجان که ده روز پیش طالبان آن را تصرف کرده بودند. دیروز عملیاتی برای پس گیری آن به رهبری جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری صورت گرفت و این ولسوالی از تصرف طالبان خارج شد.

gen-dostum-20-oct-15

عبدالحفیظ خاشی آمر امنیت جوزجان به خبرگزاری افق گفت که برای تصرف این ولسوالی نیروهای امنیتی در بخش پولیس و اردو نقش داشتند و رهبری آن را معاون اول ریاست جمهوری به عهده داشت.

طالبان بر اثر این عملیات نیروهای دولتی 20 کشته، 25  اسیر  و 15 زخمی دادند و برعلاوه تمامی وسایط نقلیه نظامی را که پیش از آن گرفته بودند از آنها به جا مانده و در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفته است.

به گفته این منبع طالبان مواضع محکم را برای مقابله بانیروهای دولتی ایجاد کرده بودند اما آن با آن هم توسط نیروهای امنیتی شکست خوردند و این ولسوالی اکنون به طور کامل در اختیار نیروهای دولتی قرار گرفته است.

به گفته آقای خاشی صبح امروز پرچم ملی کشور بر فراز این ولسوالی با اشتراک مردم بر افراشته شده است.

اما طالبان تاکنون در مورد از دست دادن این ولسوالی چیزی نگفته اند.

جنرال عبدالرشیددوستم دو روز پیش به مقصد مقابله با طالبان به ولایت جوزجان و فاریات رفت. قرار است او ولسوالی غورماج را که یک هفته پیش به دست طالبان سقوط کرده  را نیز آزاد کند.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. پوتین با دوستی یک پهلو و صداقت در گفتار و عمل خودواقعأ خود را بیک رهبر جهانی قابل اعتماد تبدیل کرد. درحالیکه قبل از بوتین کشور شوروی در حال هم پاشیدن بود حتی با همه امکانات طبیعی گاز و نفت و تکنالوجی شر شار قادر نبود معاش کار کنان مامورین دولت را به ماها باقی مانده بپردازد کشور سیر نزولی قهقری خود را می پیمود اکثری نخبگان و دانشمندان شوروی سابق از مجبوریت در حال فرار از کشور بودند در اکثری کشورها خریدار زیاد داشتن از فهم و دانش تجربه علمی بسیار با ارزش برخورردار بودند با پرداخت پول بسیار ناچیز که گذاره شب وروزی شان میشد کشور های غرب استفاد کردند.
    اما واقعأ پوتین با صداقت و درایت ملت خود راکه در منجلاب قرار گرفته بود مانند فیل در گل مانده بود شاه فیلی می باید کشید پوتین واقعأ شاه فیل و نجات دهنده شوروی شد حال کشور در راه ترقی پیشرفت در همه عرصه سیر صعودی خود را به سرعت طی میکند واقعأ قابل افتخار به مردم خوش چانس شوروی است عزت و اعتبار سیاسی نظامی و اقتصادی شوروی رابا وجود سنگ اندازی امریکا و هم پیمانانش در سطح جهان بلند برد. مثال با سیاست مدبرانه خود در سوریه ثابت کرد در دوستی خود ثابت قدم است سوریه کشوری نیست که منابع طبیعی سر شار داشته باشد شوروی کمر غارت وی را داشته باشد. صرف به اساس دوستی در پهلو وی مردانه ایستاده شد اسراهیل با یک اخطار سر جایش نشاند دشمنان وی این داعش های کثیف مکروب های جهانی همه لچک پلید یاغی دزد بی ناموس دین فروش تاجران دین از هر گوشه جهان جمع شدند مصارف شان دولت های نا مسلمان سعودی قطر و امارات این خاینین به استشاره امریکا به خاطر تخریب سوریه وکشور های عراق لیبی یمن به دستور کشور های مرتجع جهان می پردازد در ظرف کمتر از یکماه تار مار کرد.این کثیف های نا مسلمان مردم مسلمان واقعی را سوریه عراق لیبی را به خاک و خون کشیدند.
    امروز امریکا در سطح جهان با سیاست دوروی خود خود در مقابل شوروی عزت و اعتبار خود را باخته است در گفتار و تعهدات خود وفا دار صادق نیست کاری میکند کلوخ را در آب می ماند تا از آب تیر شوددر مدت چهارده سال یک کاری اساسی زیر بنای به کشور ما نکرد در عرصه نظامی به قوای هوای زمینی و دفاعی ماسلاح ثقیل نداد طیارات جنگی بما نداد چند طیاره نظامی کهنه تاریخ زده را از جنگ دوم جهانی ساخت کشور ایتالیا خرید بما داد طیاره همین قدر توانست لاشه خود را تا کابل به بسیار سختی برساند که غال مغال کرزی هم بر آمد بمبیرک را ما کار نداریم پس ببر از بس که طیاره بیچاره کهنه بود علاج پس رفتن رانداشت مانند مریضی که تنک نفسی مزمن داشته باشد در کابل باقی ماند. این نیست که امریکا توانی و تکنالوجی پیشرفته ندارد از همه امکانات بر خور دار است این توانی را دارد اگر یک سک از سرحد پاکستان غیرقانونی داخل خاک افغانستان شود امریکا میداند هزران طالب روز مره از سرحدات پاکستان با وسایط و تجیزات داخل خاک افغانستان میشود زخمی هایشان در شفاخانه های پاکستان مداوا میشود همه تحت نظارت امریکا است معنی میدهد سیاست دو روی با افغانستان بازی میکند اگر واقعأ بخواهد در ظرف یک هفته تخم طالب را در افغانستان و منطقه نابود میسازد مشکل اینست که در پی اهداف دیگر است ما را مانند چوب سوخت استفاده میکند پول هاهیکه ملت امریکا بنام افغانستان دادند پنجاه فیصد آنرا دوباره دزدان حرفوی شان برده سی فیصد وی را اجینت های غربی بنام افغان دزدیدن متباقی در معاش و مصارف روز مره اردو مصرف شد کار زیربنایی و اساسی در هیچ عرصه به افغانستان انجام ندادند یک فابریکه برای افغانستان جور نکردند فقط روز شماری به خاطر اهداف سیاسی خود میکند. از کشور ما می خواهد مانند تخته خیزی استفاده کنند دیگرملت بیدار شوند به حرف های غنی و عبدالله فریب نخورند این دو فکر وطن مردم نیستند جیب های خود پر کرده فرار میکنند اعمال شان ببینید گفتار مهم نیست بغیر دروغ وعده بیمورد عبدالله گرچه اقرار هم میکند عمل درک ندارد می پالد کدام وطن دار ویا چوبکی دار دسته اش بیکاراست باز دفعتأ هیچ کار پیدا نشد مشاور مقرر میکند غنی انقدر دروغ گو چشم سفید وفاسداست با کالا های خود در چشمت میدارید مثال در واقعه کندوز وزیر داخله و رهیس عمومی امنیت زمانیکه گفت ما از پلان طالب هااطلاع داشتیم اجازه عملیات داده نشد. در مقابل حضور خبر نگاران غنی منکر شد من هیچ وقت مانع نشدیم دروغ محض است ملت خوب میداند گپ در کجاست اما غنی در کوچه حسن چپ خود را میزند.حاجی صبور