عبدالرحمان زاهد، معاون وزیرخارجه طالبان در دبی بازداشت شد

رسانه های عربی گزارش کرده که عبدالرحمان زاهد، وزیرخارجه گروه طالبان در امارات متحده عربی از سوی نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شده است.

عناصر طالبان در افغانستان بارها ضد كودكان دست به جنايت زده اند

براساس گزارش پایگاه خبری امارات، عبدالرحمن زاهد ماه گذشته میلادی هنگام ورودش به میدان هوایی دبی از سوی پولیس بازداشت شده است.
به نقل از پایگاه خبری امارات،مقام‌های دولتی امارات روز گذشته خبر بازداشت عبدالرحمان زاهد را به رسانه‌ها فاش کرده است.
در گزارش پایگاه خبری امارات آمده است که زاهد و چند تن دیگر از رهبران گروه طالبان که نام شان در گزارش ذکر نشده، پس از بازداشت از سوی نیروهای امنیتی امارات متحده عربی به جایی نامعلومی انتقال داده شده اند.
به نقل از منبع، زاهد ارتباطات گسترده‌ای در سطح محلی و بین المللی داشته و از جمله با شخصیت های مهمی امارات متحده عربی.
پایگاه خبری امارات نوشته است که زاهد بدون مجوز اقدام به نشست‌ها در این کشور نموده و دلیل آن بازداشت شده است.
براساس گزارش‌های نشر شده در رسانه‌های بین المللی زاهد با آن‌که مسوولیت هماهنگی طالبان با دفتر این گروه را در قطر به عهده داشته است برعلاوه،مسوولیت هماهنگی بین رهبران سیاسی و اعضای این گروه در پاکستان را نیز پیش می‌برده است. گفته می‌شود عبدالرحمان زاهد با همکاری پاکستان در دبی بازداشت گردیده است.
عبدالرحمان زاهد در دوره حکومت طالبان در افغانستان معاونیت وزارت خارجه و ریاست دافغانستان بانک را به عهده داشته است.
تا حال طالبان در مورد بازداشت عبدالرحمان زاهد چیزی ابراز نظر نکرده اند.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. قرار گزارش های تاهید ناشده پاکستان چند بوجی گندم بخاطر مغشوش ساخن اذهان جهان خصوصا امریکا به مردم کندوز می خواهد کمک کند. غنی وعبدالله باید تن به این بیغیرتی و ذلت ندهند به هیچ وجه فریب این کار های نمایشی پنجابی ها را نخورد از ارسال و قبولی کمک های این پنجابی کثیف معذرت بخواهد تن به بغیرتی ندهند وطن ما را عمدا خراب میکند. می خواهد خود را با چند بوجی کندم در جهان دوست افغانستان خود را معرفی دارد مرک به پاکستان تروریست و اجینت های ناموس فروش وی که دور اشرف غنی را حلقه کردند. حاجی صبور