انفجار در شهرکویته پاکستان باعث کشته و زخمی شدن 31 نفر شد

یک انفجار شام روز گذشته در ایالت بلوچستان پاکستان در شهرکویته به وقوع پیوسته و باعث کشته و زخمی شدن 31 نفر گردیده است.انفجار در کویته

المیش خان رییس پولیس بلوچستان این انفجار را تایید کرده و گفته است این حادثه در چوک دکان بابا در سریاب رود شهر کویته، اتفاق افتاده که بر اثر آن 22 تن کشته و 11 نفر زخمی گردیده است.

این انفجار از اثر جاسازی شدن مواد انفجاری در یک بس مسافربری صورت گرفته است. زخمی‌های این حادثه به شفاخانه انتقال داده شده و گفته می‌شود وضعیت صحی شان خوب نیستند.

شهرکویته چندین سال است که بر اثر فعالیت‌های گروه‌های فرقه‌گرایی مذهبی ناامن می‌باشد و فعالیت تروریستی و انجام حملات انتحاری در آن صورت می‌گیرد. در این شهر پیروان مذاهب شیعه و سنی زندگی می‌نمایند. گروه سپاه صحابه یکی گروه‌های افراطی مذهبی است که با انجام عملیات انفجاری و انتحاری برعلیه شیعیان تنش‌های فرقه‌گرایی را در این شهر به وجود می‌آورد. در میان پیروان مذهب شیعه نیز ملاهای پیرو ولایت فقیه ایران با انجام تبلیغات شیعه‌گرایی افراطی باعث می‌شوند که شیعه‌های کویته مورد برخورد بیشتر اهداف گروهای فرقه‌گرای مذهبی همانند سپاه صحابه و لشکر جنگوی که پیروان شیعه را کافر می‌دانند، قرار بگیرند.

مطالب مرتبط