اعلام عدم اطاعت فرمانده داعش در افغانستان از حافظ سعید رهبر داعش در منطقه  

مولوی عبدالرحیم مسلم دوست فرمانده‌گروه داعش گفته است دیگر از حافظ سعید رهبر گروه داعش در در خراساس پیروی نمی‌کند.

150203205438_isis_afghanistan_640x360_bbc_nocredit

مولوی مسلم با فرستادن خبرنامه‌ای به رسانه‌ها این موضوع را مطرح کرده و گفته است حافظ اسد در اففانستان برخلاف اسلام عمل کرده و اقدام به کشتار و بازداشت افراد بی‌گناه زده است و با این اعمالش به مردم افغانستان اهانت کرده، از این رو دیگر از او پیرون نمی‌کند.

مولوی مسلم دوست در این خبرنامه گفته است پیش از این از حافظ سعید به گرمی استقبال کرده و اما اکنون که او دست به اعمال ظالمانه و خلاف دستورهای اسلامی زده از او اطاعت نمی‌کند.

گفته می‌شود مولوی مسلم دوست یکی از اعضای طالبان بوده و از سال 2001 تا 2005 در زندان گوانتاما زندانی بوده است و بعد از آزادی از این زندان، فرماندهی طالبان را در مرز افغانستان و پاکستان به عهده داشته است.

او از اولین فرماندهان طالبان می‌باشد که داعش پیوسته است.

حافظ سعید از اعضای برجسته طالبان پاکستانی بوده اما در ماه ژانویه سال گذشته از سوی ابوبکر البغدادی به عنوان مسوول فرماندهی داعش در خراسان انتخاب شده است.

مقام‌‎های امنیتی ‌کشور چندماه پیش خبری را پخش کرده بودند که حافظ سعید در یک حمله هوایی هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی کشته شده، اما سخنگویان گروه داعش این خبر را رد کردند.

تاکنون افراد منسوب به داعش در ننگرهار، افراد ملکی را به گونه‌ی وحشایه به قتل رسانده اند و مردم از ترس جنایت‌های آنها خانه‌های شان را ترک کرده اند و در لایت های جنوبی از جمعه ولایت زابل تاکنون چندین گروگانگیر را انجام داده که همه کسانی را که گروگان گرفته اند افراد غیرنظامی بوده و در جمع شان زنان وکودکان نیز شامل می‌باشند.

مطالب مرتبط