دولت پاکستان مانع ورود کامیون‌های اموال تجارتی کشور می‌شود

به گفته مسوولان اتاق‌های تجارت کشور پاکستان از ورود کامیون‌های که میوه و سایر حاصلات زراعتی کشور بار می‌باشند به قلمروش مانع شده است.

56789

خان جان الکوزی معاون اتاق‌های تجارت و صنایع گفته است به تعداد 300 کامیون اجاره ورود به پاکستان داده نشده است.

به گفته این مسوول در اتاق‌های تجارت،دولت پاکستان به بهانه‌های مختلف از ورود تاجران و کامیون‌های تجاری افغانستان به آن کشور مانع تراشی می‌کند و به تاجران افغان گفته اند آنها باید برای ورود به پاکستان ویزا بگیرند در حالی که روزانه 500 کامیون پاکستانی وارد افغانستان می‌شود و بدون اجازه نامه و ویزا در افغانستان تردد می‌کنند. الکوزی کفته است دولت باید در برابر این اقدام پاکستان برخورد کرده و کامیون‌های اموال تجارتی پاکستان را نیز اجازه ورود به کشور ندهد. اگر دولت این کار را نکند تاجران خود مانع آمدن تاجران و کامیون‌های پاکستانی می‌شوند.

دولت پاکستان گفته است این مشکل به خاطری ایجاد شده که دولت افغانستان به آن عده از کارمندان پاکستانی که مسوول توزیع ویزا در سفارت این کشور در افغانستان بوده است، ویزا نداده است.

اما وزارت خارجه کشور گفته است به تمامی شهروندان خارجی ویزا توزیع می‌شود و هیچ مانعی برای دادن ویزه به شهروندان پاکستانی وجود ندارد.

بربنیاد توافق نامه اپتا (APTTA) که در سال 2011 میان دو کشور انجام شده تاجران افغانستان اجازه دارد محصولات افغانستان را از طریق بنادر تجارتی پاکستان در بازارهای جهانی صادر کنند.

مطالب مرتبط