عبدالله رییس اجراییه : حکومت وحدت ملی میراث‌دار دشواری‌های بزرگ بوده است

عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت امروز در کنفرانس خبری دیدگاه شان را در مورد اوضاع امنیتی و حکومت داری با خبر نگاران شریک کرد.

عبدالله-معترض

او در نخست از کارکرد نیروهای امنیتی و سربازانی که در دفاع از کشور و به خصوص شهر قندز مقاومت کرده اند و جان شان را از دست دادند ستایش و تقدیر کرد.

آقای عبدالله در مورد واقعه قندز گفت کار تحقیق کمیسیون حقیقت یاب در مورد سقوط کندز جریان دارد و در مورد واقعه حمله هوایی به شفاخانه داکتران بدون مرز نیز تحقیق از طرف دولت، نیروهای حمایت قاطع و ایالات متحده صورت می‌گیرد.

 او گفت  ما از دولت ایالات متحده در مورد تمدید حضور نیروهایش و حمایت از نیروهای افغانستان تا سال 2017 استقبال می‌کنیم  و تاکید کرد که دولت تلاش دارد که ما به خود اتکایی برسیم.  رییس اجراییه گفت من و رییس جمهور صادقانه برای تامین صلح تلاش می‌کنیم  درس‌های گذشته را در مورد روند صلح خوب خوانده ایم.او گفت تجربه نشان داده حمایت کردن از افراط گرایی و ترویج آن به نفع هیچ کشوری نیست. داکتر عبدالله در مورد دشواری‌های که حکومت به آن رو برو است و انتقاد از عدم کار کرد دولت وجود دارد گفت. باید این واقعیت در نظر گرفته شود که حکومت وحدت ملی میراث دشواری را به ارث برده است. او در این مورد توضیح داد که حکومت وحدت ملی، دولتی را به ارث برده که یک ونیم میلیون کسربودجه داشته است و با چالش‌های عمده امنیتی رو برو بوده است.

آقای عبدالله این چالش‌ها را آمدن گروه‌های تروریستی به کشور بعد از حمله دولت پاکستان به وزیرستان شمالی یاد کرد و گفت این باعث شد که تروریستان در کشور بیشتر شود و چالش‌هایی را فراه راه مسایل امنیتی ایجاد کند.

او چالش دیگر را خروج نیروهای امنیتی عنوان کرد و گفت دولت وحدت ملی درحالی شروع به کارکرد که نیروهای خارجی از کشور بیرون شد و تحرک مخالفان برای تضعیف نیروهای امنیتی ما شروع شد. حال آنکه  در زمان حکومت قبلی، نیروهای امنیتی با هزاران نیروهای خارجی کمک می‌شدند و تهدیدهای امنیتی آن چنان هم بزرگ نبود.

 او گفت ضعف‌ها و کاستی در کارکرد حکومت وجود دارد و ما انتقادات را می‌پذیریم، اما نباید از کارکردها چشم پوشی شود. او در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد برنامه‌های کلی دولت در خصوص توزیع تذکرده برقی، برگزاری لویه جرگه و برگزاری انتخابات گفت؛« در مورد همه‌ی این برنامه‌ها کار جریان دارد به جز از توزیع تذکره که کار آن به کندی مواجه شده اما در سایر موارد کار صورت می‌گیرد». آقای عبدالله در این مورد گفت در مورد برگزاری انتخابات باوجودی که کارها به کندی شروع شد اما اکنون فعالیت‌ها روی تشکیل کمیته گزینش جریان دارد و ما به تمامی برنامه‌ هایی که در توافق نامه حکومت وحدت ملی گفته شده متعهد هستیم.

رییس اجراییه  در مورد پادش دهی به سربازان و کسانی‌که در تصرف دوباره قندز از دست طالبان نقش داشته اند گفت: « اطمینان می‌دهم کسانی‌که از مردم قندز حمایت کردند از سرباز تا جنرال کارکردهای شان نادیده گرفته نمی‌شود».

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. این گلاب منگل خاک فروش ناموس فروش دند غوری را به زایشگاه و مرکز فرماندهی طالبان مبدل ساخته همین جا طالب های پلید تحت نظر مشاورین پنجابی ترین و تجهیز میشوند به ولایت دیگر بخاطر خرابکاری وکشتن مردم بیگناه خرابکاری وکشتن نیروهای امنیتی و سران قوم به دستور پنجابی روان میشوند مرکز فرماندهی دند غوری است چنانچه یک عده زیاد این طالب غلام پنجابی از همین دند غوری در جنک قندوز اشتراک کردند به تاهید اهالی شریف منطقه و تاهید قوماندان دند غوری جسد های کثیف این غلامان از قندوز به دند غوری انتقال داده شده پارلمان این خاک فروش غلام نو بر آمد پنجابی را باید مورد استیضاح قرار دهد.شرم ننگ بتو بیغیرت گلاب منگل خاک فروش مزدور دون صفت پلید ناموس فروش دلال. حاجی صبور