‎برگزاری تظاهرات در مخالفت و حمایت از سیما جوینده والی غور

امروز صبح دو تظاهرات در مرکز ولایت غور شهر فیروزکوه صورت گرفت. تعدادی که اکثریت شان ملاها بودند به برخلاف والی غور بانو جوینده تظاهرات کردند و مدعی شدند که بانو جویند توانایی مدیریت ولایت غور  را ندارد و خواستار برکناری او از این پست شدند. تعدادی هم به شمول زنان در حمایت از والی همزمان به تظاهرات طرف مقابل اعتراض کردند و این دسته می‌گویند کسانی‌که پرچم مخالفت را برعلیه والی بلند کرده اند از این‌که والی یک بانو است به خاطر زن بودنش مخالفت می‌ورزند.

12088307_1510775562554535_4292721169768971352_n

این دسته طرف مقابل را متهم به زن ستیزی کردند که هدف مخالف شان این نیست که واقعا از کارکرد والی انتقاد داشته باشند بلکه آنها به خاطر زن بودن والی مخالف می باشند.

 عبدالحی خطیب سخنگوی والی غور در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری افق برگزاری این تظاهرات‌ها را تایید کرد و گفت این تظاهرات‌ها از طرف مخالفان و موافقان والی در ساعت 9:30 امروز در مرکز ولایت غور برگزار شد و تا ساعت ده به صورت مسالمت آمیز ادامه و پایان یافت.

 سخنگوی والی در پاسخ به این سوال که مخالفان والی به کدام دلیل مخالف دارند گفت: « از روزی که بانو جوینده به عنوان والی از طرف ریاست جمهوری معرفی شده شماری از ملاها با او مخالفت کردند که او یک بانو است و والی بودن یک بانو به عنوان والی ولایت مناسب نیست، آنها پیوسته بر بنیاد این انگیزه، مخالفت‌های شان را ادامه دادند و با تبلیغات شان اکنون کسانی دیگر را در جامعه همسو کرده اند که برعلیه والی مخالفت نمایند».

 سخنگوی والی غور افزود تاکنون والی غور برای حل این سو تفاهم تلاش کرده با این ملاها و بزرگان محل جلساتی را دایر کرده است. اما تعدادی از آنها سو تفاهم شان رفع شده و از والی ابراز حمایت کردند و گفته اند که از مقرری دولت حمایت می‌کنند اما تعدادی هم هنوز به مخالفت شان اصرار می‌روزند. او توضیح داد در این مورد با دولت مرکزی صحبت شده و اداره ارگان‌های محل از خانم جوینده اعلام حمایت کرده و هرنوع تظاهرات را دلیلی برای بر کناری والی قابل توجیه نمی‌داند.

 دولت وحدت‌ ملی دو زن را به عنوان والی در سطح کشور معرفی کرد. خانم معصومه مرادی را به عنوان والی دایکندی و بانو جوینده را به عنوان غور، معصومه مرادی هم با مخالفت‌های رو برو بود اما اکنون این مخالفت‌ها در دایکندی برعلیه والی فروکش کرده و خانم مرادی به طور عادی رهبری ولایت دایکندی را پیش می‌برد. اما آن گونه‌ که دیده می‌شود مخالفت‌ها برعلیه والی غور حل نگردیده تفاوت مخالفت با بانو جوینده این‌است که در پشت مخالفت با والی غور گروهی از ملاها قرار دارند و نفوذ این ملاها در غور بیشتر می‌باشد. تجربه نشان داده حمایت قاطع دولت می‌تواند خانم جوینده را در ادامه مسوولیت شان کمک کند.

مطالب مرتبط