مردم مصر امروز در انتخاب پارلمانی شرکت می‌کنند

 امروز یکشنبه 26 میزان انتخابات پارلمانی در مصر برگزار است مردم این کشور برای انتخابات نمایندگان شان در پارلمان در پای صندوق‌ها ی رای‌دهی شرکت می‌کنند. این اولین برگزاری انتخابات پارلمانی مصر پس از 2012 می‌باشد پارلمان پشین مصر در سال 2012 منحل گردید.  به گفته‌ی مقام‌های مصری، این انتخابات اولین گام برای نهادینه شدن دموکراسی در این کشور خواهد بود.

81802182-70237565

رای گیری در این انتخابات در دو مرحله صورت می‌گرد . پس از آن‌که شماری از نامزدان در مجلس سفلی راه پیدا کردند. از میان آنها596 نماینده توسط رای دهندگان برگزیده می‌شوند. منتقدان در مصر باورمند هستند که اکثر نامزدان از حامیان  عبدالفتاح السیسی رییس جمهور کنونی مصر می‌باشند. به گفته‌ای آنها با تشکل پارلمان، قدرت ونفوذ السیسی بیشتر خواهد شد.

رای‌گیری درساعت هشت صبح به وقت مصر آغاز و تا هفت شب ادامه خواهد داشت در همین حال خبرگزاری منا  گزارش داده است که مقام‌های امنیتی مصر برای تدابیرشدید امنیتی به تعداد 185هزار پولیس را برای تامین امنیت این انتخابات استخدام نموده‌اند.

عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر از مردم مصر خواسته است که درپای صندوق‌های رای‌دهی حاضرشوند و بذر امید را برای آینده مصر بکارند. اخوان المسلمین یکی از جریان‌های مهم سیاسی مصر که پیش از این نصف کرسی‌ها ی پارلمان را در اختیار داشت حالا حق نامزدی را در این انتخابات ندارد و اکثر رهبران‌‎شان در زندان بسر می‌برند. اما بعضی از نزدیکان حسنی مبارک رییس جمهور برکنار شده‌یی این کشور در انتخابات پارلمانی خود را نامزد کرده اند. با این حال آگاهان می‌گویند که با تشکیل پارلمان جدید مصر، از قدرت رییس جمهور کنونی نه تنها کاسته نمی‌شود که بلکه نفوذش بیشتر خواهد شد.

مطالب مرتبط