تروریزم از کشورهای مختلف در افغانستان می‌جنگند

سید ظفر هاشمی معاون سخنگوی ریاست جمهوری دیروز پس از چاشت در کنفرانس خبری با خبرنگاران گفت تروریستان از کشورهای مختلف در افغانستان جنگ دارند. موضع افغانستان این بوده است که باید ابعاد مختلف تروریزم درک شود.  حقانیت موضع ما را حالا دنیا درک می کند و موضع گیری اوباما درمورد تهمدید نیروهای امریکایی بعد از سال 2016 مصداق آن است.

سید ظفر هاشمی به حیث معاون سخنگوی رئیس جمهور

هاشمی گفت مساله قندز پس از تکمیل شدن ارزیابی کمیسیون حقیقت یاب روشن می‌شود و مطابق به یافته‌های این کمیسیون کسانی‌که تقصیر داشته اند و کسانی‌که در دفاع از قندز نقش داشته اند از طرف دولت مورد مجازات و مکافات قرار می‌گیرند.

معاون سخنگوی ریاست جمهوری گفت دولت هیچگونه برنامه‌ای برای ملیشه سازی ندارد و به آن مخالف می‌باشد، عملیات پاکسازی طالبان توسط نیروهای دولتی در قندز و ولایت های شمال شرق کشور ادامه می‌یابد.

او در مورد تشکیل شورای رهبران جهادی گفت رییس جمهور از مشوره‌های بزرگان جهادی برای بهبود امور کشور و حکومت داری استفاده می‌کند.

هاشمی درمورد سوالی که وضع محصول برخدمات مخابراتی که حالا از طرف پارلمان رد شده دولت آن را می‌گیرد و یانه؟ گفت : وضع محصول از خدمات مخابراتی در قانون بودجه که پیش از آن پارلمان آن را تصویب کرده بود آمده و فرمان تقنینی رییس جمهور مبنی بر گرفتن محصول از خدمات مخابراتی برمبنای آن صادر شده بود. ما دوباره پیشنهاد وضع محصول از  خدمات مخابراتی را برمبنای حکم قانون بودجه، به پارلمان می‌فرستیم.

آقای هاشمی در این کنفرانس معلومات داد و گفت در ملاقات رییس جمهور امریکا آقای اوبا با صدر اعظم پاکستان بر این نکته تاکید شده که روند صلح در افغانستان حمایت  شود.

او افزود موضع دولت افغانستان این بوده که دولت پاکستان همان تعریفی که از تروریزم در داخل کشورش دارد آن را در نظر گرفته، به گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی که از خاک پاکستان استفاده می‌کنند و در آن جا مراکز پرورش افراط گرایی دارد با آن‌ها برخورد  جدی کند.

این نوع رویکرد پاکستان زمینه‌ای به وجود آمدن صلح را در افغانستان بیشتر مساعد می‌سازد.

مطالب مرتبط