16 طالب در بغلان کشته و زخمی شدند

به گفته فرماندهی پولیس بغلان طالبان عصر روز گذشته بر ولسوالی برکه این ولایت حمله کردند اما با مقاومت نیروهای امنیتی مواجه شدند در نتیجه 16 طالب کشته و زخمی شدند. فرمانده پولیس بغلان می‌گویند نیروهای امنیتی در مقابل طالبان ایستادگی می‌نمایند و نیز صدها نفر در قالب خیزش های مردم آمادگی دارند که از ولایت شان در مقابل طالبان دفاع نمایند.

2471 (1)

پس از آن‌که تحرکات طالبان در ولایت قندز بیشتر شد و طالبان شهر قندز را برای چند روز تصرف کردند.حرکات طالبان در ولایت بغلان نیز افزایش یافت. اما حالا نیروهای امنیتی بغلان می گویند؛ طالبان در بغلان نمی‌توانند نفوذ شان را بیشتر سازند. به گفته عبدالجبار پردلی آمر امنیت بغلان نیروهای امنیتی آمادگی کامل دارند تا طالبان را در این ولایت سرکوب نمایند.

عبدالجبار پردلی فرمانده پولیس ولایت بغلان به خبرگزاری افق گفت : گروه طالبان عصر روز گذشته بر مواضع نیروهای دولتی در ولسوالی برکه حمله کردند که با مقاومت نیروهای امنیتی روبرو شدند. به گفته وی در این درگیری 6 طالب کشته و 10 طالب دیگر زخمی شدند.

همچنان در پیوند آمادگی‌ها برای مقابله با طالبان عبدالجبار پردلی آمرامنیت بغلان گفت با وجودی که طالبان در ولسوالی‌های برکه، بغلان مرکزی، دعنه غوری نفوذ دارند اما در جریان روز های اخیر دست آوردهای برای تضعیف طالبان در این مناطق داشته ایم. طالبان در بغلان مرکزی تضعیف شده و از ولسوالی های تاله و برفک عقب زده شدند و مجبور شده اند که به کوه‌ها فرار نمایند. به گفته آمر امنیت بغلان اکنون تهدید طالبان در این ولایت نگران کننده نیست برعلاوه این‌که نیروهای امنیتی در برابر طالبان ایستادگی می‌نمایند، صدها نفر در بغلان در ساختار خیزش‌های مردم حاضرهستند که برابر طالبان از ولایت شان دفاع نمایند.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. اشرف غنی در دیدارخوداز قندوز بر خاطر آرامش روحی مردم وعده کمگ به اهلی شریف کندوز داد مردم شریف کندوز تمام هست و بود ایشان از طرف غلامان پنجابی این خوک سفتان بیغیرت که به ساز پنجابی ها میرقصند جنایات ووحشی گیری را زیر نام دین اسلام انجام دادندبیک شب همه دار و نه دارشان بر باد رفت کار اشرف غنی ارزنده است در صورتیکه وعده سرخرمن نباشد مانند وعده قبلی که به مردم داده بود همه دروغ بود دعا میکنم خریطه دروغ عبدالله و غنی خالی شده باشد و از دروغ گفتن کمی خجالت بکشند امیدکه این را درک کرده باشند دروغ گفتن شخصیت و اعتبار شان را در جامعه پاهین می آورد روسیاه آخرت و عملی خلاف قران است
    همچنان اشرف غنی به افسران که کار شایسته انجام دادند مورد تقدیر قرار دادند کار خوب شد اگر در قسمت افراد نیروی امنیتی که در خط اول جبهه با شهامت دین ملی خود را مردانه انجام دادند قابل افتخار به فرد فرد اشخاص با ناموس و افغان اصیل هستند باید مورد مکافات نقدی قرار گیرند چرا بار یختن خون خود از ناموس مردم واز خاک در مقابل پنجابی دفاع کردند کاری نهایت خوب میشدو حق شان هم است اگر رهیس جمهور از طریق میشود ایشان را مکافات نقدی بدهد.

    در مود مدیریت جنرال مراد علی فرزند اصیل وطن شخصیت باناموس با شرف لایق کار گشته افغان در قلب همه مردم جا دارد قابل افتخار ملت شریف افغان هست با مدیریت درست دقیق پاک کاری قندوز از وجود این غلامان مزدوران پنجابی که در خانه های مردم پنهان شده بودند بعضی این بی شرم ها چادری پوشیدی بودند ویا چادر زنانه از ترس نیروهای غیور افغان پوشیده بودند بدون اینکه حین گرفتاری و یا نابود ساختن این بیغرت ها خاک فروش به مردم شریف کندوز کوچکترین ضرری مالی و جانی از طرف نیروی امنیتی برسد وظیفه خود را با نهایت درایت و شایسته گی انجام داده واقعأ از نادرات و پختکی جنرال مراد علی مراد است برایش شخصاتبریک میگویم در حالیکه کوچکترین شناختی با وی ندارم مهم برایم من نیست از کدام قوم و منطقه افغانستان است اما نور چشمم است هر افغان که ازهر گوشه افغانستان باشد مانند جنرال رازق در قندهار قوماندان امنیه جدید غزنی امرخیل واقعأ افتخار مردم باشرف هستند برای ایشان آرزو توفیق میکنم.

    از محترم اشرف غنی تقاضا میکنم بدون در نظرداشت زبان و ملیت حق را به حقدار بسپارد بر علاوه که به پاس خدمات جنرال مراد مدال درجه اول برایش تفویض کرد باید وی را بدون چون چرا در پست وزارت دفاع تعین کند یقینأ کار های نهایت ارزنده در وزارت محترم دفاع انجام میدهد چون شخصی مسلکی پاک نفس لایق با تجربه و تحصیلات عالی دارد کوچکترین پاینت منفی ندارد صداقت وفاداری خود را در چندین جبهات عملا به ثبوت رسانده. حاجی صبور