کرزی در دیدار با هیات بلند پایه روسی :روسیه همسایه و دوست نزدیک افغانستان است و دو کشور با داشتن روابط عمیق دیرینه،باید همکاری همه جانبه بین دو کشور را گسترش دهند

رییس جمهوری افغانستان در دیدار با رییس دوما ( پارلمان) روسیه درکابل ،خواهان گسترش روابط میان کابل و مسکو در سطح راهبردی شد.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد:حامد کرزی و رییس دومای روسیه، مبارزه با تهدیدات مشترک و تعمیق روابط میان افغانستان و روسیه را مهم دانسته و در این باره تبادل نظر کردند.

کرزی در دیدار با هیات بلند پایه روسی گفت: روسیه همسایه و دوست نزدیک افغانستان است و دو کشور با داشتن روابط عمیق دیرینه،باید همکاری همه جانبه از جمله اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور را گسترش دهند.

کرزی همچنین خواهان ایفای نقش موثر روسیه در منطقه شد و آن را برای ثبات افغانستان و منطقه مهم دانست.

سرگئی نروشکین رییس دومای روسیه نیز تاکید کرد که کشورش مایل است مناسبات با افغانستان را به سطح روابط راهبردی ارتقاء دهد و آماده هر گونه همکاری در عرصه های مختلف با کابل است.

رییس دومای روسیه و لیوند سلاتسکی رییس کمیته مستقل کشورهای مشترک المنافع و همبستگی با کشورهای آسیا و اروپای پارلمان این کشور در راس یک هیات بلند پایه پارلمانی روز گذشته برای دیدار و گفت وگو با حامد کرزی و روسای مجالس افغانستان وارد کابل شدند.

مطالب مرتبط