ریس جمهور غنی به کندز رفت و اوضاع را از نزدیک برسی کرد

محمد اشرف غنی رئیس جمهورکشور قبل از ظهر امروز به منظور بررسی اوضاع امنیتی ولایت کندز، به آن ولایت سفر کرد و از شهامت و فدا کاری نیروهای امنیتی و دفاعی در آن ولایت ستایش کرد.Unknown
به گزارش افق به نقل از خبرنامه ارگ٬ رئیس جمهور غنی با هیئت رهبری کمیته ویژه نظامی در آن ولایت دیدار کرد، در این دیدار جنرال مراد علی مراد معاون لوی درستیز قوای مسلح و شماری از اراکین کمیته نظامی در خصوص تازه ترین جزییات از اوضاع امنیتی و دستاورد ها در آن ولایت ، به رئیس جمهور معلومات ارائه نمودند.
آنان از بهبود اوضاع امنیتی در آن ولایت به رئیس جمهور اطمنیان داده، گفتند که عملیات بخاطر پاکسازی ساحات مختلف از وجود دشمن ادامه خواهد یافت.
رئیس جمهور غنی در این سفر با سرپرست ولایت کندز، نمایندگان شورای علما و جامعه مدنی نیز دیدار کرد.
آنان از توجه و اقدامات فوری رئیس جمهور بخاطر اعزام نیروهای امنیتی به ساحه و تعین هیئت حقیقت یاب حادثه کندز، قدرانی کردند.
سر پرست ولایت کندز طی صحبتی گفت که تمام موضوعاتی که نزد مردم و حکومت محلی وجود داشت، در سفر رئیس جمهور به ولایت کندز، مطرح گردید و سفر امروزی رئیس جمهور بعضی از مشکلات را نیز مرفوع ساخت.
حمد الله دانشی سرپرست ولایت کندز گفت که خدمات آب و برق در شهر کندز فعال گردیده و وضعیت بازار و دکان ها به حالت عادی بر گشته است.
در این دیدار نمایندگان ولایت کندز نیز به نمایندگی از مردم صحبت نموده، از رئیس جمهور غنی خواستند که در مورد حادثه مذکور در صورتیکه غفلت وظیفوی در کار بوده باشد، اقدامات اساسی صورت گیرد.
آنان از حکومت خواستند که از وضع مردم عندالموقع باید آگاهی حاصل گردد و نیز چگونگی وقوع حادثه مذکور مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس جمهور غنی پس از استماع صحبت های آنان، ضمن ستایش از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور گفت که به هیچ وجه ملیشه سازی صورت نمیگیرد و مسؤلیت به افراد بگونه مسلکی سپرده میشود.

رئیس جمهور گفت که در تقویت سکتور اقتصاد تمرکز جدی صورت میگیرد و نیز به منظور بهبود حکومتداری خوب، از مردم خواست که به معیار ها اتکأ نمایند نه به افراد، تا اینکه به اساس آن افراد به وظایف گماشته شوند.

رئیس جمهور در جمع سربازان و نیروهای امنیتی و دفاعی سخنرانی نموده، گفت که قهرمانی قوای امنیتی و دفاعی ما به دنیا ثابت کرد که از نظام و خاک خود بگونهء صادقانه دفاع و حمایت میکنند.

رئیس جمهور کشور با اشاره به تصمیم اخیر رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، گفت که دولت ایالات متحده امریکا نسبت به باورمندی و شهامت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ابراز حمایت و خوشبینی نموده و مردم افغانستان را شریک دائمی کشورش میداند.

رئیس جمهور غنی خاطر نشان کرد که افغان ها با عزم و اراده مستحکم در قبال دولت و ملت شان، به هیچ گروه و فردی تسلیم نمی شوند. او افزود، مسأله کندز امتحان بزرگی برای مردم ما بود که با تلاش های قوای امنیتی و دفاعی کشور، فضای اعتماد دوباره احیأ گردید.
رئیس جمهور افزود، از آنجائیکه قوای امنیتی و دفاعی ما ثابت نمودند که در راه دفاع از خاک خود بی نظیر میباشند، توجه ما به خانواده های شان در الویت قرار دارد. او گفت که در حادثه کندز به اثبات رسید که در چوکات قوای امنیتی کسانیکه شهامت و قربانی بیشتر دادند، آنانیکه بودند که بدون واسطه داخل صفوف قوای امنیتی شده اند.

رئیس جمهور تصریح نمود که فرقهء تحت رهبری جنرال محی الدین غوری در ولایت کندز ایجاد گردیده است و زون ساحوی پولیس بزودی بخاطر تأمین امنیت مردم شروع به فعالیت میکند.

رئیس جمهور گفت که هدایت من به قوای امنیتی و دفاعی این است، تا به منظور پاکسازی کامل ولایت کندز و تمام مناطق شمال شرقی از وجود دشمن، عملیات را در ساحات مختلف ادامه دهند و دستاوردهای شانرا مضبوط نگهدارند.

رئیس جمهور محمد اشرف غنی گفت که هیئتی حقیقت یاب تحت رهبری امرالله صالح و غلام فاروق وردک، وضعیت ولایت کندز را همه جانبه و بگونهء بی طرفانه مورد بررسی قرار میدهد و گزارش آنرا به دولت و مردم افغانستان ارائه خواهد کرد.

رئیس جمهور کشور تأکید ورزید که امروز فضای اعتماد قوی نسبت به افغانستان ایجاد گردیده است، زیرا منافع و خطرات مشترک بوده و افغانستان با ثبات به نفع جهان میباشد. او تصریح کرد که تروریزم بین المللی به گونهء یکسان دنیا را تهدید میکند و باید در راستای مبارزه به آن همه تشریک مساعی به خرج دهند.

رئیس جمهور محمد اشرف غنی گفت که امروز کشور های جهان به نتیجه رسیدند که موقف دولت افغانستان در قبال دشمن بر حق است. او علاوه کرد که دشمنان مردم افغانستان در انزوا قرار گرفتند و اجماع دنیا را از دست داده اند، به همین منظور دنیا برای شان هشدار میدهد که دست از اعمال تروریستی بردارند.

رئیس جمهور کشور در اخیر خطاب به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور گفت که قربانی های تان را ارج می گذارم و تلاش خواهم کرد تا مشکل کمبود سرپناه تانرا درآینده مرفوع نمایم.

در این مراسم به پاس شهامت و دلیری قوای امنیتی و دفاعی کشور، نشان درجه اول دولتی به جنرال مراد علی مراد معاون لوی درستیز و مدال های عالی دولتی غازی امان الله به خانواده شهید عمران الدین سر باز قطعه واکنش امنیت ملی، دگروال عبدالخالق معاون قطعات خاص، برید جنرال بسم الله وزیری، تورنجنرال صفی الله خان و مدال قاضی وزیر محمد اکبر خان به روغتیاپال احمد طارق تنها داکتری که توانست در روز حادثه خدمات رسانی کند و ترفیع رتبه جنرالی عبدالحمید خان به رتبه دگر جنرالی، از سوی رئیس جمهور کشور منظور و اهدأ گردید.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. اشرف غنی در دیدارخوداز قندوز بر خاطر آرامش روحی مردم وعده کمگ به اهلی شریف کندوز داد مردم شریف کندوز تمام هست و بود ایشان از طرف غلامان پنجابی این خوک سفتان بیغیرت که به ساز پنجابی ها میرقصند جنایات ووحشی گیری را زیر نام دین اسلام انجام دادندبیک شب بر باد رفت کار اشرف غنی ارزنده است. در صورتیکه وعده سرخرمن نباشد مانند وعده قبلی که به مردم داده بود همه دروغ بود. دعا میکنم خریطه دروغ عبدالله و غنی خالی شده باشد و از دروغ گفتن کمی خجالت بکشند امیدکه این را درک کرده باشند دروغ گفتن شخصیت و اعتبار شان را در جامعه پاهین می آورد روسیاه آخرت و عملی خلاف قران است.
    همچنان اشرف غنی به افسران که کار شایسته انجام دادند مورد تقدیر قرار دادند کار خوب شد اگر در قسمت افرادنیروی امنیتی که در خط اول جبهه با شهامت دین ملی خود را مردانه انجام دادند قابل افتخار به فرد فرد اشخاص با ناموس و افغان اصیل هستند باید مورد مکافات نقدی قرار گیرند چرا بار یختن خون خود از ناموس مردم و خاک در مقابل پنجابی دفاع کرد کاری نهایت خوب میگرددباید رهیس جمهور از طریق میشود ایشان را مکافات بدهد.
    در مود مدیریت جنرال مراد علی فرزند اصیل وطن شخصیت باناموس با شرف لایق کار گشته افغان در قلب همه مردم جا دارد قابل افتخار ملت شریف افغان هست با مدیریت درست پاک کاری قندوز از وجود این غلامان مزدوران پنجابی که در خانه های مردم پنهان شده بودند بعضی شان این بی شرم ها چادری پوشیدی بودند ویا چادر نانه از ترس نیروهای غیور افغان پوشیده بودندبدون اینکه حین گرفتاری و یا نابود ساختن این بیغرت ها خاک فروش به مردم شریف کندوز کوچکترین ضرری از طرف نیروی امنیتی برسد وظیفه خود را با نهایت درایت و شایسته گی انجام داده واقعأ از نادرات و پختکی جنراد علی مراد است برایش شخصاتبریک میگویم در حالیکه کوچکترین شناختی با وی ندارم اما نور چشمم است هر افغانکه ازهر گوشه افغانستان باشد مانند جنرال رازق در قندهار قوماندان امنیه جدید غزنی امرخیل واقعأ افتخار مردم باشرف هستند باریشان آرزو توفیق میکنم

    از محترم اشرف غنی تقاضا میکنم بر علاوه که به پاس خدمات جنرال مراد مدال درجه اول برایش تفویض کرد باید وی را بدون چون چرا در پست وزارت دفاع تعین کند یقینأ کار های نهایت ارزنده در وزارت محترم دفاع انجام میدهد چون مسلکی پاک نفس لایق با تجربه و تحصیلات عالی دارد کوچکترین پاینت منفی ندارد صداقت وفاداری خود را در چندین جبهات به ثبوت رسانده. حاجی صبور