وزارت دفاع: جاده کابل ـ قندهار باز است و عملیات پاکسازی طالبان جریان دارد

وزارت دفاع ملی با نشر خبرنامه ای مسدود شدن راه ها را بر روی مسافران و تخریب جاده و پل وپلچک‌ها توسط طالبان را محکوم کرده و گفته است طالبان در جریان جنگ برای تصرف شهر غزنی دست به تخریب جاده و پل‌ها زده اند و سه روز مسافران نمی توانستند  در جاده کابل ـ قندهار مسافرت نمایند. اما اکنون طالبان در ولایت غزنی شکست خورده، شاه راه کابل ـ قندهار باز می‌باشد و عملیات پاکسازی و سرکوب طالبان در اطراف این جاده تا سرکوب نهایی آنها جریان دارد.

cbb0a4c0b8034357510c48fdb757d13c_Generic

در این اعلامیه گفته شده نیروهای امنیتی طالبان را در ولایت غزنی سرکوب کرده و اکنون  طالبان از نیزدیکی‌های شهر دور رانده شده و عملیات نیروهای امنیتی برای شکست و سرکوب بیشتر آنها در اطراف غزنی و شاه راه کابل ـ قندهار جریان دارد.

به گفته این خبرنامه اکنون جاده کابل و قندهار باز شده، مسافران می‌توانند در این مسیر رفت و آمد نمایند.

وزارت دفاع ملی در این خبرنامه گفته عملیات پاکسازی طالبان در اطراف شاه راه کابل ـ قندهار و اطراف غزنی تا سرکوبی نهایی طالبان جریان دارد و در عملیات نیروهای دفاعی و امنیتی در برابر طالبان در غزنی به تعداد 177 طالب کشته اند و ده تن از آنها اسیر و 15 تن دیگر شان زخمی گردیده است.

وزارت دفاع در حالی از باز شدن راه‌ها در ولایت غزنی خبر داده که طالبان دو روز پیش ده نفر از مسافران یک موتر مسافر بری را در مسیر راه جاغوری  در دشت دالو که مربوط ولسوالی گیلان می‌باشد ربودند. این مسافران از مردم جاغوری از قریه دهمرده گلزار می‌باشند و در جمع آنها سه زن و چند کودک نیز شامل هستند.

چند ماه پیش نیز طالبان در این مسیر دو زن و یک کودک را ربودند هنوز که چندین ماه از آن می گذرد از سرنوشت آنها خبری نیست.

مطالب مرتبط