کشورهای حاشیه خلیج فارس 400 میلیارد دالر رشوه به روسیه پیشنهاد کردند

مسوولان خبرگزاری النخیل عراق خبر داده که کشورهای حاشیه خلیج فارس به دولت روسیه پیشنهاد کرده، در صورتی که از ایتلاف چهار گانه خارج شود، 400 میلیارد دالر پول پرداخت می‌کنند.

28040_882

محمد علی الحکیم” مدیر این خبرگزاری گفته که عربستان سعودی، قطر، ترکیه وامارات به ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه پیشنهاد دادند تا در ازای پرداخت مبلغ 400 میلیارد دالر از ایتلاف با ایران، سوریه و عراق عقب نشینی کند زیرا این ایتلاف تمامی برنامه‌ها و اهدافت امریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس در منطقه را برهم زده است.

آقای الحکیم گفته است که عربستان سعودی که بخش گسترده‌ای از نفوذ خود در منطقه و کشورهایی همچون عراق، یمن و سوریه را از دست داده بیم دارد تا در صورت عدم مقابله با ایتلاف جدید و باتوجه به وجود جنگ قدرت میان شاهزادگان سعودی وضعیت در داخل این کشور نیز متشنج شود، از این رو این کشور خود مجری طرح پرداخت پول به روسیه خواهد بود.

محمد علی الحکیم در این باره افزود که نپذیرفتن این پیشنهاد از سوی روسیه و باقی ماندن آن در ائتلاف 4 گانه جدید از یک سو و استقبال مردم و دولت عراق و خصوص دعوت حیدر العبادی از روسیه برای هدف قرار دادن مواضع داعش در عراق از سوی یگر، خشم سعودی‌ها را برانگیخته است.

مطالب مرتبط