تروریستان در سوریه، روسیه را تهدید به انتقام جویی کرد

رهبر “جبهه نصرت” در ویدیوی تازه‌ای برای سر بشار اسد و حسن نصرالله جایزه میلیونی تعیین و روسیه را به “انتقام‌گیری سخت” تهدید کرد.

isis-in-syriaاین در حالی است که پیشتر سفارت روسیه در دمشق، هدف حمله تروریستی قرار گرفت و وزیر خارجه روسیه این حمله را به شدت محکوم کرد.

رهبر “جبهه نصرت”، شاخه‌ی القاعده در سوریه، از نیروهای خود خواست که در واکنش به حملات هوایی روسیه در سوریه دست به “انتقام‌گیری” زنند.

ابومحمد جولانی، رهبر جبهه نصرت، در ویدئویی که شامگاه دوشنبه (۱۲ اکتبر) از سوی این گروه منتشر شد، گفت: «اگر ارتش روسیه مردم سوریه را کشت، شما هم مردم آن‌ها را بکشید. اگر سربازان‌مان را کشتند، سربازهایشان را بکشید. چشم در برابر چشم.»

جولانی تهدید کرد که دخالت ‌روسیه در سوریه و ادامه‌ی حملات هوایی “عواقبی سخت” برای مسکو به‌دنبال خواهد داشت.

او تاکید کرد: «جنگ در سوریه با روس‌ها چنان خواهد بود که سختی‌هایی که آن‌ها در جنگ با جهادیون در افغانستان تجربه کردند، در برابر هیچ خواهد بود.» جولانی تهدید کرد که نیروهای تحت فرماندهی او، ارتش روسیه را “تکه‌تکه‌” کرده و مقاومت‌اش را در آستانه خاک سوریه “درهم خواهند شکست.”

رهبر شاخه‌ی القاعده در سوریه از نیروهای اسلام‌گرا در سوریه خواست که اختلاف‌های خود را کنار گذاشته و علیه حملات روسیه با یکدیگر ائتلاف کنند. او تاکید کرد که فعلا دعوا بر سر اختلاف‌ها را باید “به تعویق انداخت”.

رئیس جبهه نصرت همچنین در ویدئوی مزبور از “جهادیون” خواست تا روزانه “صدها موشک” به سمت روستاهایی پرتاب کنند که ساکنان آن‌ها شیعه‌مذهب‌اند.

جولانی در این ویدئوی تازه برای سر بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، و حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، جایزه تعیین کرده است. او گفت که به هر کس که اسد را بکشد، سه میلیون و چهارصد هزار دلار و به هر کس که نصرالله را بکشد دو میلیون و دویست هزار دلار جایزه نقدی پرداخت خواهد کرد.

مطالب مرتبط