اعلام همبستگی رسانه‌ها با تلویزیون‌های یک و طلوع  

طالبان به روز یکشنبه تلویزیون‌های یک و طلوع را بانشر اعلامیه‌ای در وبسایت خویش متهم به پخش کردن “اخبار کذب” کردند و در آن اعلامیه نوشته بودند از این پس این دو تلویزن را مورد هدف نظامی قرار می‌دهد.

151013121016_afghan_media_640x360_bbc_nocredit

به دنبال این تهدید طالبان دیروز فعالان رسانه‌ای و نهادهای مدافع رسانه‌ها و خبرنگاران در یک کنفرانس خبری همبستگی‌شان را با تلویزیون‌های طلوع و یک  ابراز کردند و با بیان اعلامیه‌ای موضع تهدید آمیز طالبان را در برابر این دو تلویزیون محکوم کردند.

فعالان رسانه‌ها در اعلامیه خویش گفتند این تهدید محدود به این دو تلویزیون نیست بلکه تهدید به تمامی رسانه‌ها و آزادی بیان در کشور می‌باشد. همچنین آنها گفتند رسانه‌ها به هیچ یک از طرف درگیری ارتباط ندارد بلکه یک نهاد مستقل و بی‌طرف می‌باشد، خبرنگاران با پایبندی به معیار و اصول خبرنگاری اطلاعات بی‌طرفانه را در جامعه پخش می‌کند. اگر طالبان و هر گروهی از فعالیت رسانه‌ها انتقاد دارند، می‌توانند از راه‌های متعارفی که وجود دارد انتقاد شان را مطرح نمایند. فعالان رسانه‌ها این تهدید طالبان را جنایت جنگی توصیف کردند و گفت؛ طالبان به رسانه‌ها احترام بگذارند و اگر به این تهدید اصرار ورزند بعد از این  رسانه‌ها و خبرنگاران، خبرهای مربوط به طالبان را تحریم می‌کنند. دفتر ریاست جمهوری نیز در پیوند به تهدید طالبان اعلامیه داده که از هرگونه امکانات برای حفظ جان خبرنگاران و فعالان رسانه‌ها استفاده می‌شود.

پیش از این صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله هم گفته بود وزارت داخله برای تامین امنیت تلویزیون‌های که از طرف طالبان تهدید شده اند از تمامی امکانات کار گرفته می‌شود. طالبان در 6  میزان قندوز را تصرف کردند و مدت سه روز این شهر را تحت کنترول داشتند. نهادهای مدافع حقوق بشری گزارش دادند که طالبان در جریان کنترول قندز دست به جنایت های جنگی از جمله تجاوز جنسی به زنان، کشتار غیرقانونی و غارت دارای های نهادهای دولتی و مردم زده اند.

 بخاطر پوشش بیشتری این خبرها و جنایت های جنگی طالبان از سوی تلویزیون‌های طلوع و یک  طالبان این دو رسانه را تهدید کرده است.

مطالب مرتبط