کمیسیون حقیقت‌یاب سقوط کندز شروع به کار کرد

کمیسیون حقیقت یابی که از سوی رییس جمهور تشکیل شده دیروز دوشنبه آغاز به کار کرد اعضای این کمیسیون در دولت وظیفه ندارند. امرالله صالح عضو ارشد این کمیسیون گفت این کمیسیون از نظر کارکرد و ماهیت در تاریخ کمیسیون سازی افغانستان متفاوت می‌باشد. 
commission-12-oct-15 اعضای این کمیسیون متشکل از امرالله صالح رییس پشین امنیت ملی، فاروق وردک وزیر معارف، فضل کریم ایماق، ایوب رحیمی و ابدال محمدی می‌باشند. امرالله صالح و فاروق وردک ریاست این کمیسیون را به عهده دارند.
اعضای این کمیسیون دیروز گفتند مطابق فرمان ریاست جمهوری این کمیسیون از 18 میزان رسمیت یافته تا هشت عقرب ماموریت دارد که وظیفه‌اش را انجام داده و گزارش خویش را به رییس جمهور تقدیم کند.
امرالله صالح گفت «کمیسیون حقیقت یاب سقوط قندز» در تاریخ تشکیل کمیسیون‌ها از نظر کارکرد متفاوت خواهد بود.
صالح گفت ما برای کار خویش تقسیم اوقات مشخص ترتیب داده ایم در ابتدا اسناد و اطلاعات را از منابع رسمی و غیر رسمی جمع آوری می‌کنیم. بعد محل در حادثه می رویم که دو ولایت همجوار قندز بغلان و تخار نیز در آن شامل می‌باشد. مرحله سوم برگشت به کابل است که اطلاعات بدست آمده را تحلیل کرده و نتیجه‌گیری کرده به رییس جمهور تقدیم می‌کنیم.

فاروق ورد عضو ارشد دیگر این کمیسیون گفت تلاش کمیسیون براین است که بدون جانب داری علت و عوامل اصلی سقوط قندز را شناسی کنیم و هرگز به اطلاعات ابتدایی و کوچه بازاری اکتفا نمی‌کنیم و با یک روحیه ملی کار می‌نماییم که تا نتیجه‌ای آن احیای نظام در قندز شود.
امرالله صالح افزود ما از اولین نشان‌های سقوط قندز تحقیق مان را شروع می‌کنیم و این‌که عملکرد حکومت محلی و اقدام‌ها در کابل برای جلوگیری از سقوط قندوز چه بوده را نیز بررسی خواهیم کرد.
اعضای این کمیسیون گفت هرگاه زمان برای ما کفایت نکند از رییس جمهور خواهش می‌کنیم که آن را تمدید کند. اگرهم  در جریان تحقیق به مشکل مواجه شدیم با خبرنگاران شریک می‌سازیم.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. بزرکترین جنانیت غنی اینست یک شخص مفسد شناخته شده جاسسوس پنجابی راکه نمایند خاص مولوی فضل الراحمن پنجابی است هیت بررسی سقوط کندوز تعین میدارد. این وردک لعنتی دست کثیف و نجس وی را بابسیار بیشرمانه این غلام حقیقی فاروق وردک وزیر معارف کرزی خاین و هم راز خصوصی کرزی در وزارت معارف در مقابل تلویزون بوسید اما وقت نیافت پای های کثیف این پنجابی را می بوسید ثابت شد از زمان طفلیت اجینت بوده سابقه طولان در جاسوسی و غلامی دارد. بر علاوه در زمان تصدی وزارت صد ها مکاتب خیالی جور کرد پول معاش بنام معلم حواله میشد پول در جیب طالبان میرفت نه مکتب بود نه شاگرد و نه معلم حال از بدی روزگار و قلت اشخاص صادق به فکر غنی سرتنبه یک دزد جاسوس پنجابی ها را هیات بررسی قندوز تعین کرده مردم خوب میداند این پلیدصد در صد مطابق هدایت استخبارات پاکستان کار میکند روز مره راپور قندوز را به استخبارات پاکستان میدهد و از آنجا هدایت میگرد امید داریم نمایندگان محترم ملت در موردانتخاب وردک غلام مولوی فضل الرحمن اقدام قاطع به خاطر افغانستان و ناموس هموطنان کنند. باید این وردک در قدم اول غنی را با گرفتن هفتاد ملیون دالر رشوت از پاکستان متهم کرده بود روشن سازد دروغ گفته و یا حقیقت داشته ملت خواهان روشن شدن حقایق است . ثابت شود خاین گیست یکی ازین دو حتمی خاین است غنی و یا وردک بعدأ مردم تصمیم خود را خواهد گرفت. حاجی صبور