وزیر دفاع ایتالیا:نظامیان ایتالیایی تا پایان سال 2014 افغانستان را ترک می کنند

وزیر دفاع ایتالیا گفت: اکثر نیروهای ایتالیایی فعال در ماموریت ˈایسافˈ در افغانستان تا پایان سال 2014 این کشور را ترک می کنند.

به گزارش افق به نقل از  خبرگزاری ˈتی ام نیوزˈ، ˈماریو مائوروˈ وزیر دفاع ایتالیا روز شنبه در نشستی مطبوعاتی افزود: تنها افرادی در افغانستان می مانند که باید مسیر تدارکاتی برای انتقال تجهیزات نظامی نیروهایمان را به کشور تکمیل کنند.

وی ادامه داد: 400 نظامی ایتالیایی چند روز دیگر پس از پایان روند انتقال قدرت در ولایت جنوبی فراه و انتقال وظایف امنیتی به همکاران افغان خود، افغانستان را ترک کردند.

نظامیان مزبور در شمار ˈواحد انتقال پشتیبانی جنوبˈ هستند و 187 ماموریت گشت زنی امنیتی و شناسایی را در طی ماموریت خود در افغانستان، در منطقه انجام داده و به آموزش نیروهای افغان در امدادرسانی پزشکی با استفاده از بالگرد پرداخته اند.

از آغاز سال جاری میلادی تاکنون مجموعا بیش از یکهزار نظامی ایتالیایی افغانستان را ترک کرده اند و روند کاهش این نیروها تا پایان سال 2014 ادامه خواهد داشت.

این در حالیست که ˈانریکو لتاˈ نخست وزیر ایتالیا در سنبله ماه گذشته در دیدار با حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان ضمن تاکید بر اینکه نیروهای ایتالیا حتی پس از سال 2014 نیز در افغانستان خواهند ماند، گفت ˈایتالیا حتی پس از پایان ماموریت ˈایسافˈ افغانستان را رها نمی کند و من به دولت کابل می گویم که قصد رها کردن افغان ها را نداریم و ماموریت ایساف باید نتیجه مثبتی داشته باشد و ما بخشی از سیستمی هستیم که در آن هر کسی وظیفه خود را انجام می دهدˈ.

ایتالیا از سال 2002 با بیش از سه هزار نظامی در افغانستان حضور دارد و از آغاز ماموریت آن تاکنون 53 نظامی ایتالیایی در افغانستان کشته شده اند.

مطالب مرتبط