قانون جدید پاسپورت توشیح شد

قانون جدید پاسپورت از سوی رییس جمهور توشیح شد، مطابق این قانون به  همه‌ای شهروندان از کودک یکساله تا بزرگسال پاسپورت توزیع می‌شود.

138078135644

مسولان ریاست پاسپورت می‌گویند در قانون جدید یک جلد پاسپورت برای بزرگ سالان 5500 افغانی و برای افراد زیرسن چهارده سال 3250 افغانی می‌باشد.

به گفته رییس پاسپورت هرگاه پاسپورت افراد گم شوند می توانند دوباره  آن را در بدل 1500 افغانی بگیرند.

مطابق این قانون هر متقاضی حق در یافت پاسپورت ده ساله را دارد و به کودکان یکسال نیز پاسپورت داده می‌شود

رییس پاسپورت گفته است در ماه آینده میزان توزیع پاسپورت را به متقاضیان از دو هزار به چهار هزار افزایش می‌دهد.

به دنبال افزایش ناامنی و تغییر وضعیت اجتماعی و اقتصادی روزانه روند مهاجرت از کشور به کشورهای خارجی افزایش یافته است به طوری که با آن‌که هرروز بیش از دو هزار جلد پاسپورت توزیع می‌شود اما با آن هم  این مقدار نمی‌تواند پاسخگو باشد.

گفته می‌شود دولت سالانه بیش از دو میلیارد دالر از جهت توزیع پاسپور و ویزه به شهروندان خارجی، در امد دارد.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. بزرکترین جنانیت غنی اینست یک شخص مفسد شناخته شده جاسسوس پنجابی راکه نمایند خاص مولوی فضل الراحمن پنجابی است هیت بررسی سقوط کندوز تعین میدارد. این وردک لعنتی دست کثیف و نجس وی را بابسیار بیشرمانه این غلام حقیقی فاروق وردک وزیر معارف کرزی خاین و هم راز خصوصی کرزی در وزارت معارف در مقابل تلویزون بوسید اما وقت نیافت پای های کثیف این پنجابی را می بوسید ثابت شد از زمان طفلیت اجینت بوده سابقه طولان در جاسوسی و غلامی دارد. بر علاوهدر زمان تصدی وزارت صد ها مکاتب خیالی جور کرد پول معاش بنام معلم حواله میشد پول در جیب طالبان میرفت نه مکتب بود نه شاگرد و نه معلم حال از بدی روزگار و قلت اشخاص صادق به فکر غنی سرتنبه یک دزد جاسوس پنجابی ها را هیات بررسی قندوز تعین کرده مردم خوب میداند این پلیدصد در صد مطابق هدایت استخبارات پاکستان کار میکند روز مره راپور قندوز را به استخبارات پاکستان میدهد و از آنجا هدایت میگرد امید داریم نمایندگان محترم ملت در موردانتخاب وردک غلام مولوی فضل الرحمن اقدام قاطع به خاطر افغانستان و ناموس هموطنان کنند. باید این وردک در قدم اول غنی را با گرفتن هفتاد ملیون دالر رشوت از پاکستان متهم کرده بود روشن سازد دروغ گفته و یا حقیقت داشته ملت خواهان روشن شدن حقایق است . ثابت شود خاین گیست یکی ازین دو حتمی خاین است غنی و یا وردک بعدأ مردم تصمیم خود را خواهد گرفت. حاجی صبور