دولت ترکیه پس انفجار مرگبار در انکارا سه روز عزای عمومی اعلام کرد

احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه بخاطر همدردی با قربانیان حمله های انتحاری که دیروز در شهر انکارا اتفاق افتاد و بر اثر آن 95 نفر کشته و 245 نفر زخمی شدند سه روز را عزای عمومی اعلام کرده است.

67678این حمله انتحاری در جریان یک راه پیمایی تحت عنوان « صلح برای دموکراسی» انجام شد. حزب دموکراتیک خلق‌ها این راه پیمایی را برگزار کرده بود.
رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه نیز حمله انتحاری روز گذشته را محکوم کرده و گفته است این حمله به هدف مختل کردند صلح و اتحاد در ترکیه انجام شده است.
حزب دموکراتیک خلق سیاست و برنامه های دولت را عامل زمینه ساز این حمله انتحاری عنوان کرده است.
مردم پس از این حمله های انتحاری نفرت شان از این حادثه و کوتاهی پولیس افرار داشتند و به موترهای پولیس حمله کردند.
حمله های انتحاری در انکارا در حالی انجام شده که قرار است دو ماه دیگر انتخابات پارلمانی در ترکیه برگزار شود.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. به تقاضای معقول محترم صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله لیبک گفته این وظیفه و دین ملی هر انسان با شهامت وطن دوست شریف افغان است . به پاس اینکه وطن و مردم شریف و آزاد افغانستان عزیز را مانند مردمک چشم خود دوست دارم آبادی و آرامی مردم شریف با ناموس افغانستان یگانه آرزویم است. اگر وزارت محترم داخله توانایی گرفتاری اجینت های پنجابی را داشته باشد نور الانور. شروع از سرکرده و حامیان طالبان دور اشرف غمبور میزنند دیکر غلام شناخته شده وی اجینت معروف پنجابی غلام فاروق وردک سابق وزیر معارف کرزی خاین که غلام وردک در مقابل تلویزون که فلم مستند دست بوسی وی در آرشیف تلویزون ملی موجود است که دست های کثیف مولانا فضل الرحمان پنجابی قاتل هزاران افغان بیگناه این فاسق با فتوا غلط مرتکب شده است این وردک لعنتی به بسیار وقاحت بوسید میخواست بوت وی را بوسه کند وقت نیافت. در صورتیکه صدیقی صاحب گپ خود به کرسی شاند تواناهی خود را ثابت کرد خدا نا خواسته مانند وعده سر خرمند غنی و عبدالله نباشد هزار بار پف کردن عمل درک ندارد بغیر از دروغ اگر واقیعت پیدا کرد دیگران شان را هم معرفی خواهیم کرد حامیان طالب وقتیکه نابود شد. نو کران شان هم نا امید میگردد مشکل نیست.و من الله توفیق حاجی صبور