ولسوالی گرزیوان ولایت فاریاب از تصرف طالبان خارج شد

طالبان دیروز ولسوالی گرزیوان را تصرف کردند اما مقام های ولایت فاریاب می‌گویند این ولسوالی صبح امروز بدون جنگ در نتیجه تلاش پولیس و مردم در اختیار دولت قرار گرفته است.

0001

احمد جاوید بیدار سخنگوی والی فاریاب در گفتگوی تلفنی به خبرگزاری افق گفت؛ به روز پنجشنبه طالبان بر مرکز این ولسوالی حمله کردند و نیروهای پولیس از مرکز ولسوالی بخاطر جلوگیری از تلفات و شکست طالبان عقب نشینی کردند. اما صبح امروز در نتیجه تلاش نیروهای امنیتی و همکاری نیروهای خیزش مردم این ولسوالی بدون جنگ در اختیار دولت قرار گرفت و طالبان فرار کردند.

 در همین حال سمنوال بریالی بشریار پروانی آمر فرماندهی پولیس فاریاب به خبرگزاری افق گفت : نیروهای امنیتی نیمه شب  گذشته بر مواضع طالبان در ولسولی گرزیوان حمله کردند و طالبان را شکست داده ،کنترول این ولسوالی  را به دست گرفته و  9 طالب نیز در این درگیری کشته شدند.

بر اساس گزارش‌ها از ولایت فاریاب تا حال  نیروهای امنیتی، مرکز ولسوالی گرزیوان و  15 روستا ی آن را از وجود طالبان پاکسازی کرده و طالبان به کوه‌ها و دره‌ها ی این ولسوالی متواری شدند.

طالبان چندین بار است مرکز فاریاب و بخش‌های این ولایت را هدف قرار داده اند، هفته گذشته بر شهر میمنه حمله کردند اما با مقاومت نیروهای دولتی مواجه شدندو نتوانستند شهر میمنه را در اختیار بگیرند.

مطالب مرتبط