یک مرکز آموزش مذهبی برای زنان در بلخ گشایش یافت

مسوولان اداره ریاست امورزنان ولایت بلخ از گشایش یک مرکزآموزشی برای بانوان این ولایت خبرداد.

12071519_908828332535688_1281567918_nشهلا حدید رییس امورزنان ولایت بلخ به خبرگزاری افق گفت: یک مرکز آموزشی دینی ویژه بانوان به نام (تعلیم القرآن قباء) به کمک مالی کشور ترکیه فعالیت های خود را درعرصه آموزش موضوعات دینی برای بانوان ولایت بلخ آغاز کرده است.

به گفته وی تاکنون نزدیک به صد تن از دانش آموزان دختر و زنان دراین مرکز ثبت نام شده و مصروف فراگیری علوم دینی به معیارهای جهان اسلام امروز هستند.
رییس اداره امورزنان بلخ می‌گوید که ایجاد این مرکز آموزشی یکی از نیازهای شدید زنان ودختران ولایت بلخ بوده است،چون بانوان شهر ولایت بلخ به دلیل‌های گوناگون از آموزش‌های دینی وتعالیم دینی محروم بوده و آگاهی دقیقی از موضوعات دینی نداشتند.
ساختمان این آموزشگاه با تمام امکانات مدرن در مدت دو ماه به کمک مالی کشور ترکیه تکمیل و به بهره برداری سپرده شده است.
خانم حدید می‌گوید که ریاست امور زنان درآینده نزدیک با حمایت مالی ترکیه مراکز آموزش دینی دیگر را در روستاهای ولسوالی‌های بلخ ایجاد خواهد کرد.
این مرکز آموزشی دینی ویژه بانوان درحالی در ولایت بلخ گشایش یافت که یک روز قبل واحد تحقیق و ارزیابی افغانستان (AREU) پژوهشی را از نفوذ گسترده گروه‌ها و احزاب تندرو اسلامی درمکاتب و لیسه‌های کشور منتشر کرده و گفته است‌ فعالیت احزاب مذهبی چون جمعیت اصلاح و حزب التحریر درلیسه‌ها بیشتر شده است.

مطالب مرتبط