روسیه، افغانستان را در نبرد با داعش کمک نظامی و تسلیحات می‌کند

مقام‌های امنیتی روسیه اعلام کرده اند که داعش دشمن مشترک افغانستان و روسیه است و این کشور کابل را درنبرد با داعش در اسرع وقت کمک خواهد کرد.

765445

جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری که به روسیه رفته دیروز در مسکو با سرگی شایگو وزیر دفاع و رییسان اوپراسیون و کشف عمومی این وزارت دیدار کرد.

در این دیدار که آقای دوستم پیشنهاد افغانستان در مورد همکاری بیشتر نظامی را با مقام‌های امنیتی روسیه شریک کرد، روسیه وعده سپرده که در شرایط کنونی که گروه‌های مختلف تروریستی در افغانستان فعالیت دارند دو کشور همکار خواهند بود.

روسیه در این دیدار به جنرال دوستم گفته است که مسکو اوضاع امنیتی افغانستان و فعالیت داعش در این کشور را زیر نظر دارد.

سرگی شایگو گفته است که ارایه کمک‌های نظامی به افغانستان خوب است و در صورت نیاز همکاری‌های لازم انجام خواهد شد.

هیات افغانی به رهبری جنرال عبدالرشید دوستم همین هفته به روسیه سفر کرد و تا اکنون با رییس جمهور چیچن و شماری از مقام‌های ارشد نظامی روسیه دیدار کرده است.

آقای دوستم دولت‌های متحد با فدراسیون روسیه و کشورهای مشترک‌المنافع را فراخوانده تا در مورد قضایای افغانستان که مربوط به امنیت تمام کشورهای منطقه می‌شود را جدی بگیرند.

آموزش، مشوره دهی، ارایه تسلیحات جنگی و کمک نظامی از مهمترین درخواست‌های هیات افغانی در این سفر دانسته شده است.

دوستم در پایان دیدار با مقام‌های نظامی روسیه با وزیر دفاع قزاقستان نیز تماس تلیفونی داشته و در مورد کمک‌های نظامی این کشور به افغانستان نیز صحبت کرده است.

روسیه در حال حاضر مصروف نبرد با داعش در خاک سوریه است؛ اما پیوسته از فعالیت‌های این گروه تروریستی در منطقه هشدار داده است.

تاجیکستان نیز پیشتر از روسیه خواسته بود تا تجهیزات جنگی بیشتر را در اختیار این کشور قرار بدهد تا مرزهایش با افغانستان را بیشتر تقویت کند.

مطالب مرتبط