کمیسیون ویژه جهانی حمله هوایی به شفاخانه پزشکان بدون مرز را بررسی کند

مسوولان دفتر نمایندگی سازمان داکتران بدون مرز امروز پنجشنبه در مورد حمله هوایی به شفاخانه این سازمان در شهر کندز کنفرانس خبری دایر کردند و گفتند ما می‌خواهیم، برای بررسی این حمله یک کمیسیون ویژه جهانی تشکیل شود.

149950_NpAdvHoverمسوولان نمایندگی این نهاد در این کنفرانس گفتند، تنها هدف داکتران بدون مرز رسیدگی به قربانیان جنگ می‌باشد و این‌که قربانی مربوط کدام طرف و چه کسانی هستند برای شان معیار نیست.

آنها حمله هوایی ناتو را بر شفانه داکتران بدون مرز در کندز نقض عمیق بشردوستانه خواند و گفتند بربنیاد قوانین بشری جهانی، حمله بر مراکز صحی و خدمات اجتماعی ممنوع است.

به گفته آنها داکتران بدون مرز، در هر مرکز صحی قوانینی دارد، هنگامی‌که زخمی ها به برای تداوی آورده می‌شوند را تداوی می‌کنند و همراهان شان اگر مسلح باشند اجازه نمی‌دهند که وارد مراکز صحی شوند.

مدیر داکتران بدون مرز در این کنفرانس گفت ما به طرف‌های درگیرگفته بودیم از جان مردم مراقبت کرده و به مراکز صحی و خدمات اجتماعی آسیب نرسند.

او گفت زخمی‌های هر دو طرف جنگ در شفاخانه داکتران بدون مرز تداوی شده است و داکتران در جریان جنگ شبانه روز فعالیت داشته اند.

مسوولان داکتران بدون مرز در این کنفرانس گفتند ما خواهان ایجاد یک کمیسیون ویژه جهانی برای بررسی به حمله هوایی به شفاخانه داکتران بدون مرز هستیم و کسانی که در آن دست داشته اند شناسایی شده و پاسخ بگویند.

شفاخانه داکتران بدون مرز در کندز یک روز پس از تصرف دوباره شهر قندز به دست نیروهای دولتی، موردحمله هوایی نیروهای خارجی قرار گرفت.
در این حمله 22 تن از کارمندان و داکتران این شفاخانه کشته شدند و ساختمان این بیمارستان کاملا در آتش سوخته است.

جنرال کمبیل فرمانده نیروهای امریکایی در کشور، حمله هوایی را بر بیمارستان داکتران بدون مرز تایید کرده و گفته است در مورد علت آن تحقیق صورت خواهد گرفت.

نیروهای امریکایی و دولت افغانستان گفته بود حمله هوایی پس از آن صورت گرفته که طالبان در این بیمارستان جا گرفته بودند و در مقابل نیروهای دولتی می‌جنگیده است.

مطالب مرتبط