برای چهار ولایت والی‌های جدید معرفی شد

براساس پیشنهاد اداره مستقل ارگانهای محل و حکم رییس جمهور محمد اشرف غنی، محمد یاسین ضیا به عنوان والی تخار، عبدالستار بارز والی بغلان، سید انور سادات والی فاریاب و ظاهر وحدت به عنوان والی سرپل از سوی رییس جمهور تعیین شده اند.

12087596_908775445874310_1197124404_nمحمد یاسین ضیا پیش از این به عنوان معاون امنیت ملی در دولت کارکرده و از نزدیکان داکتر عبدالله می‌باشد.
عبدالستار بارز پیش از این به عنوان معاون و سرپرست ولایت فاریاب در دولت کارنامه دارد.
محمد ظاهر وحدت پیش از این به عنوان معاون ولایت بلخ بوده و از افراد محمد محقق معاون دوم ریاست اجراییه می‌باشد.
سیدانور سادات پیش از این نماینده مردم در مجلس نمایندگان بوده از افراد جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری می‌باشد.

این افراد درحالی به عنوان والی‌های جدید از سوی رییس جمهور تعیین شده اند که ولایت‌های که در آن به کار شروع خواهند کرد تحرکات طالبان بیشتر شده است.
طالبان پس از آن که کندز را تصرف کرد، تحرکات شان را در فاریاب گسترش دادند چند روز پیش تا نزدیکی‌های شهر میمنه پیشرفتند.
در ولایت بغلان نیز تحرکات طالبان بیشتر شده است. طالبان در ولسوالی‌های دوشی،دهنه غوری و بغلان مرکزی هر از گاهی دست به تحرکات نظامی می‌زنند و این روزها جنگ میان نیروهای امنیتی و طالبان در آن مناطق جریان دارد.
ولایت سرپل از دو ماه پیش در معرض تهدید و تهاجم طالبان قرار گرفته،افراد این گروه تاکنون دوبار است که ولسوالی کوهستانات این ولایت را تحت کنترول در آورده است.

‌این والی‌های جدید هرچند می‌توانند بخشی از مشکل مدیریتی را  حل کنند اما باید در برابرچالش‌های امنیتی و موانع اجتماعی که ناشی از اختلاف سیاسی میان تیم‌ها و هوادران سیاسی در درون حکومت وحدت می‌باشد، تدابیر داشته باشند و بتوانند تغییرات بنیادی را در ولایت های که وظیفه گرفته اند، به وجود آورند.

مطالب مرتبط