طالبان روستای تگاب شاه ولسوالی گرزیوان فاریاب را تصرف کردند

طالبان شب گذشته برمواضع نیروهای دولتی در ولسوالی گرزیوان ولایت فاریاب حمله کردند و روستای تگاب شاه را به تصرف خود در آوردند.

12083715_908771425874712_1905820457_nمقام‌های محلی ولایت فاریاب نیز سقوط این روستا به دست طالبان تایید کردند. سید مسعود یعقوبی سخنگوی فرماندهی پولیس به خبرگزاری افق گفت: طالبان شب گذشته بر پاسگاه پولیس در روستای تگاب شاه ولسوالی گرزیوان حمله کردند و بعد از ساعت‌ها درگیری این روستا را به تصرف خود درآورند.
آقای یعقوبی می‌گوید نیروهای امنیتی به دلیل این‌که به افراد ملکی آسیبی نرسد، از پاسگاه تگاب شاه عقب نیشنی تکتیکی کردند.
وی همچنان افزود که در این درگیری 17 تن ازگروه طالبان کشته و زخمی شدند،دوتن از نیروهای امنیتی و دو تن از افراد ملکی نیز جان‌های شان را از دست داده اند.
درهمین حال عبدالرازق کاکر ولسوال گرزیوان فاریاب به رسانه‌ها گفت: صدها طالب به رهبری ملا شیعب، قاری جیلان و یک شیخ پاکستانی با سلاح‌های سبک و سنگین چون هاوان، توپ و راکت شب گذشته حمله کردند و خود را تا نزدیکی مرکز ولسوالی گرزیوان رسانده اند.
به گفته وی در حال حاضر نیروهای امنیتی بسیار کم در این ولسوالی حضور دارند و بیشتر باشندگان محل ، سلاح برداشته و در مقابل طالبان از مرکز ولسوالی دفاع می‌کنند.
مقام‌های محلی در ولسوالی گرزیوان فاریاب می‌گویند که اگر نیروهای کمکی به این ولسوالی اعزام نشود، این ولسوالی به دست طالبان سقوط خواهد کرد.
روستای تگاب شاه که تحت کنترول طالبان درآمده تنها 15 کیلومتر از مرکز این ولسوالی فاصله دارد.

مطالب مرتبط