درگیری خونین مهاجران افغان با آلبانیایی در آلمان

گزارش‌ها از آلمان حاکی است که صدها تن از مهاجران افغانستان و آلبانیا به دلایل نا مشخص با هم درگیر شده اند.

شامگاه سه‌شنبه (۶ اکتبر) حدود ۶۰ پناهجو در منطقه ویلهلمزبورگ هامبورگ با سلاح گرم و سرد به جان هم افتادند.refugees-fence

به گفته پولیس در این زد وخورد شماری از ماموران پولیس، اهالی محل و پناهجویان زخمی شده‌اند. پولیس برخی از پناهجویان را بازداشت کرده است.

به گفته شاهدان عینی برخی از پناهجویان به میله‌های آهنی مسلح بودند. سخنگوی پولیس هامبورگ تایید کرد که یکی از پناهجویان مسلح به سلاح گرم بوده است.

درشهر برانشوایگ در ایالت نیدرزاکسن نیز حدود ۴۰۰ پناهجو در شامگاه سه‌شنبه با یکدیگر درگیر شدند.

به گفته پولیس در برانشوایگ زد و خورد میان پناهجویان الجزایری و سوری بوده است.

دلیل نزاع در برانشوایگ بر سر “سرقت احتمالی اموال” بوده است. بیش از ۶۰ مامور پولیس وظیفه تامین امنیت محل اسکان پناهجویان را برعهده گرفته‌اند. یک پناهجو نیز بازداشت شده است.

در هامبورگ برخی از مجروحان به بیمارستان منتقل شده‌اند. به گفته پولیس برخی مجروحان آثار ضربات چاقو بر بدن داشته‌اند. بیش از ۳۰ خودروی پولیس در عملیات شامگاه سه‌شنبه در هامبورگ شرکت داشته‌اند.

رییس اتحادیه پولیس آلمان اضافه کرده است که در اقامتگاه‌های پناهجویان بارها “آزار و اذیت جنسی” رخ داده و گزارش‌های پولیس در این زمینه بیانگر وخیم‌تر شدن اوضاع است.

راینر وندت تصریح کرد که سکوت کنونی سیاستمداران آلمانی می‌تواند به دلیل “‌‌‌‌آرام کردن اوضاع” باشد، اما حوادث مجرمانه را نمی‌توان برای همیشه “بی‌اهمیت” خواند.

رییس اتحادیه پولیس آلمان گفت که “تعرض جنسی به زنان و دختران” در اقامتگاه‌های پناهجویان موضوعی نیست که بتوان به آسانی از آن گذشت.

وی میزان این گونه جرایم را بیش از مواردی دانست که در پرونده‌های پولیس تا کنون ثبت شده‌اند. به گفته وی زنان پناهجو به دلایل فرهنگی از بازگویی این گونه تعرضات جنسی “شرم” دارند.

او از مسوولان امور پناهجویان در آلمان خواست که افراد مورد اعتمادی را برای کمک به زنان در اقامتگاه‌ها به کار بگمارند.

سخنگوی یکی از نهاد‌های خیریه در امور زنان در ایالت هسن آلمان نیز گفت که ما تاکنون ده‌ها گزارش موثق از “تعرضات و خشونت جنسی علیه زنان” تهیه کرده و در اختیار مقامات مسئول قرار داده‌ایم.

مطالب مرتبط