محققان دانشگاه میشیگان یک موتر خودکار هوشمند جدید دوستدار محیط زیست را رونمایی کردند.

به گزارش  افق  به نقل پایگاه ساینتفیک، این موتر جدید نمونه ای از موتر فیوژن هیبریدی است و به منظور آزمایش نوع جدیدی از سیستم حسگرهای خودکار و با هدف بهبود فناوری هوشیاری خودکار دموترهای  مدرن، ساخته شده است.80959805-5329904

سیستم حسگرهای خودکار در واقع بخشی از یک پروژه بزرگ موسوم به «نقشه جابه جایی» است که در آن تمام موترها دایما با یکدیگر و با محیط اطراف در تعامل هستند وموتروانی راحت، ایمنی، کاهش ترافیک و آلودگی محیط زیست را تضمین می کنند.

این موتر دارای انواع تجهیزات و فناوری های خودکار شامل سیستم کروزکنترل مجهز به رادار، سیستم اخطار تصادف و پشتیبانی ترمز، سیستم خط نگه دار تصویری، سیستم اخطار و کنترل فرمان است.

علاوه بر فناوری های مذکور، چهار حسگر از نوع LIDAR روی این موتر نصب شده است که می تواند مسیر حرکت آن را تا 5/4 میلیون بار درثانیه اسکن کند و یک نقشه سه بعدی از محیط اطراف را در اختیار موتروان قرار دهد.

دقت این سیستم به اندازه ای است که می تواند اشیایی به کوچکی یک برگ کاغذ را از فاصله چندصد متری تشخیص دهد.

محققان پیش بینی می کنند تا سال 2025 بتوانند شبکه ای از سامانه های خودکار ایجاد کنند که تمام وسایل نقلیه به آن متصل شده و از امکانات و منابع مشترک برای کاهش مصرف سوخت، تصادفات جاده ای، آلودگی محیط و افزایش ایمنی بهره بگیرند.

مطالب مرتبط