اوریاخیل: 600 نفر به دلیل جعل کارت معلولین به دادستانی معرفی شده اند

نسرین اوریاخیل، وزیر کار و امور اجتماعی اعلام کرده است که در پیوند به جعل کارت معلولیت بیش از ششصد نفر شناسایی شده و به دادستانی کل معرفی شده اند.

13940327000224_PhotoJاو که امروز برای استجواب به مجلس نماینده گان فراخوانده شده بود گفت که شناسایی افراد متخلف مشکل است؛ اما سیستمی ایجاد شده که کارت‌های جعلی را از اصلی شناسایی می‌کند.

بانو اوریاخیل گفت که پرداخت معاشات معلولان و خانواده‌ی شهدا از طریق سیستم بانکی پرداخت می‌شود؛ اما تنها در ولایت نورستان به دلیل فعال نبودن بانک، هنوز هم پول دستی توزیع می‌شود.

پیشتر این وزارت اعلام کرد که بیش از پنجاه و یک هزار کارت جعلی وجود دارد که افراد خیالی و متخلف از بودجه این وزارت پول میگیرند.

وزیر کار اعلام کرد، بررسی‌های تازه نشان می دهد که بیش از سه هزار معلول به دلیل مشکلات اداری و رسیدگی نشدن به درخواست‌های شان، نتوانسته اند کارت بگیرند.

او گفت که برای تسهیل ثبت و راجستر افراد معلول و خانواده‌های شهدا، هیات تعیین شده و کارش جریان دارد.

در همین حال، او در پاسخ به سوال یکی از نماینده‌گان در مورد اشتغال زایی گفت: “در هماهنگی با دیگر نهادهای دولتی، از ورود اجناسی که قابلیت تولید در داخل کشور را دارد جلوگیری خواهد شد.”

به گفته‌ی او، ورود لباس‌های گران قیمت، اجناس تزیینی و برخی وسایل تخنیکی که در داخل تولید می‌شود، از خارج وارد نخواهد شد تا زمینه رشد کار در کشور فراهم شود.

تعیین حد مشخص برای معاشات و جلوگیری از پرداخت معاشات بلند و دالری از دیگر تدابیری است که وزارت کار برای رسیدگی به مشکلات و فقر افراد بی بضاعت روی دست گرفته است.

مطالب مرتبط