رولا غنی : حضور زنان در صف پولیس تجملی در نظر گرفته نشود

نشستی که دیروز از سوی ماموریت پولیس اروپا در کابل برگزار شده بود و رولا غنی خانم رییس جمهور در آن سخنرانی کرد. تاکید شد زنان و دختران در نیروهای پولیس بیش‌تر جذب شوند.

45566رولا غنی که رییس جمهور او را بی بی گل یاد می‌کند در سخنرانی خویش گفت « وجود زنان در نیروهای پولیس نباید تجملی در نظر گرفته شود بلکه حضور زنان در صف پولیس یک ضرورت است که زنان می‌توانند مردان پولیس را با وارد شدن در منازل و تحقیق از زنان یاری رسانند».
خانم غنی در بخش دیگر سخنرانی خویش افزود : « همیشه درجریان جنگ‌ها در جوامع زنان بیشتر از مردان به مشکل مواجه شده و متضرر گردیده اند از این رو نیاز است که برای حل مشکلات زنان، پولیس نیرومند و توانای زنان داشته باشیم».
مل پاسوال حکمت شاهی رییس امور جندر وزارت داخله در این نشست از برنامه دولت برای جلب و جذب زنان در صف پولیس کشور توضیح داده و گفت در چهارده سال گذشته برنامه‌هایی برای جذب زنان در صف پولیس عملی شده و زنان در بخش‌های نظامی و ملکی پولیس جذب گردیده اند.
او افزود اکنون در صف نیروهای پولیس 2421 زن در بخش نظامی و 279 زن در بخش‌های غیرنظامی آن مشغول به کار هستند.
به گفت رییس جندر وزارت داخله در تشکیل پولیس برای جذب زنان 5 هزار بست در نظر گرفته شده است که در عرصه ملکی اکنون به 2200 زن نیاز است.
پیاشترنوال رییس ماموریت پولیس اتحادیه اروپا در افغانستان، در این جلسه گفت ؛ « جذب زنان در صف پولیس از این رو اهمیت دارد که پولیس در جامعه مسوولیت تطبیق قانون و تحقیقات جرمی را به عهده دارد».
او از وزارت داخله خواهش کرد تا برای جذب بیشتر زنان در صف پولیس زمینه سازی کند.

مطالب مرتبط