حمله طالبان برای گرفتن شهرمیمنه مرکز فاریاب،به شکست مواجه شد

گزارش‌های رسیده از ولایت فاریاب درشمال کشور،حاکیست که شب گذشته گروه طالبان به قصد تصرف ولایت فاریاب بر مواضع نیروهای دولتی دراین ولایت حملات گروهی را انجام دادند که با مقاوقت نیروهای دولتی روبرو شدند.

12046671_522202664612385_6473562959049809391_nمقام‌های محلی فاریاب نیز حملات طالبان را بر شهر میمنه را تایید کردند.

عبدالستار بارز معاون والی فاریاب به خبرگزای افق گفت: طالبان از ساعت 8 شب گذشته حملات خود را از چهار نقطه بر شهر میمنه آغاز کردند که با مقاومت نیروهای امنیتی مواجه شدند.
به گفته وی طالبان تا نزدیکی زندان میمنه خود را رسانده و قصد آزادی زندانیان را داشتند.
درگیری نیروهای دولتی با طالبان از شام روز گذشته تا حوالی ساعت 5 صبح امروز ادامه داشت.
مقام‌های محلی در فاریاب می گویند که شیخ‌ولی از فرمانده‌های مشهور طالبان و والی نام نهاد طالبان دراین درگیری کشته شدند.

سید مسعود یعقوبی سخگوی پولیس فاریاب به خبرگزاری افق گفت:طالبان از نواحی اول، هشتم و نهم شهر میمنه با نیروهای دولتی درگیر شدند و قصد تصرف ولایت فاریاب را داشتند که با مقاومت نیروهای امنیتی این ولایت ربرو شدند و باشکست سنگین مجبور به عقب نشینی شدند.
مقام‌های محلی تا هنوز از آمار تلفات این درگیری به رسانه چیزی نگفته اند.

ولایت فاریاب دومین ولایت درشمال کشور است که مورد حملات گروهی طالبان قرار می‌گیرد، یک هفته پیش طالبان با حمله گروهی موفق شدند کنترول ولایت کندز را به دست گیرند، بعد سه روز نیروهای دولتی شهر کندز از کنترول طالبان خارج کرد.

حملات طالبان درحالی بر شهر میمنه صورت گرفت که صدها تن از باشندگان شهر میمنه دریک گردهمایی روز گذشته از نیروهای امنیت اعلام حمایت کردند و برضد طالبان سلاح برداشتند.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. خطاب به علومی وزیر داخله افغانسان نشنیدی بزرگان گفته اند یک لحظه غفلت کردم یک عمر سرگردان گشتم اقدام به موقع اگر انجام میدادی مردم شریف قندوز باین جنایات روبرو نمیشد گناه نابخشودی را مرتکب شدی مردم از شما چنین توقوع را نداشت. اما از شخص وزیر دفاع بی کفایت چنین گله و آرزو هم ندارند یک شخص مجهول الهویه غیر مسلکی است
    مشکل بزرگ مردم افغانستان اینست اشرف غنی دروغ گو و سرتنبه غیر معقول است به عقلانیت تن نمیدهد. از گفته خود راجع به مانع شدن عملیات علیه گروی مزدور غلام پنجابی در مقابل خبر نگاران منکر شد جای تاسف است به این رهیس جمهور در مقابل اظهارات رهیس عمومی امنیت ملی وو زیر داخله از گفته خود منکر است مسولیت را در مقابل خبر نگاران بالای این دونفر انداخت گفت کار خود شان است نه من و نه اتمر مداخله نکردیم سند بیاورند در حالیکه شفاهی امر کرده و جنرال صاحب دوستم معاون اول را هم به تقاضای پنهانی و شیطانت اتمر نماینده خاص استخبارات پنجابی مانع عملیات معاون صاحب اول ریاست جهموری هم شده تا زمینه سازی رشد طالبان در شمال کشور مهیا گردد.
    اشرف غنی با چالوسی بی حد به خورد ظابطان پنجابی به قومانده اتمر خبیث اجینت دیرینه استخبارات پنجابی عزت و غرور افغان ها را این کودن لجوج برابر صفر ساخت تمام معلومات که برای پنجابی مبهم بود از وی گرفتند بعدأ پنجابی مانند یک نوکر به این جاهل لجوج سر تنبه اهمیت نداد. چون غنی به خواست و نظریات مردم هیچ ارزش نداد از جاهلت این جاهل مردم شریف متحمل خسارات هنگفت مالی و جانی شدند. شما ببیند تاحال یک وزیر دفاع لایق کار آزموده مسلکی نداریم به اشاره استخبارات پاکستان یک خربودنه غیر مسلکی وزیر دفاع تعین کرده از پارلمان رای نگرفت دلیل شخصی مجهول الهویه بیکاره است طرف اعتماد نمایندگان ملت نیست. اما این غنی که جلو وی مانند اسپ گادی در دست اتمر لنک اجینت پنجابی است و از خود اراده ندارد به خواست نمایندگان ملت هیچ ارزش نمیدهد بخاطریکه در فکر آبادی و ترقی افغانستان از ته دل نیست گفتارش با عملش در تناقض است. تازمانیکه غنی در راس حکومت باشد و دور پیش آنرا اجینت های پنجابی اشغال کرده و گرداننده اصلی سیاست پنجابی ها اتمر مرده باشد در تمام اورگانها مهم وزارت دفاع داخله خارجه و امنیت دولتی اجنیت های پنجابی در پست های کلیدی وجود دارد مانند رشته های سرطان ریشه دونده روی ترقی برای افغانستان مشکل است. وقتی افغانستان در سیاست خود موفق خواهد شد در راس یک رهبر قاطع افغانستان دوست غیر وابسته و فاشیست نباشد. در برابر خاینین از هر منطقه و هر قوم باشد مانند رهبر کوریا شمالی بر خورد قاطع کند.دیکر دست پاکستان و دیکر جاسوسان اجنی بسیار کم میگردد و کار را به اهل کار بدون تعبیض لسانی قومی منطقوی بسپارد به خواست اکثریت جامعه تن دهد از یک تازی و غرور بیجا و خوداری کند. خود را عقل عالم نشان دادند دوری کند فکر کند مردم هم انسان است کاه نخورده حال غنی آینه خود را گم کرده خطا رفته. حاجی صبور