مرد فلسطینی دو اسراییلی را در بیت‌المقدس کُشت

پولیس می‌گوید یک مرد فلسطینی با ضربات چاقو دو شهروند اسراییل را در بیت‌المقدس کشته و دو نفر دیگر را هم زخمی کرده است.

0,,17723250_303,00گفته می‌شود قربانیان، اعضای یک خانواده ارتدوکس افراطی یهودی بوده‌اند که به سمت دیوار ندبه می‌رفته‌اند.

بر اساس برخی گزارش ها ضارب، پس از زخمی کردن این دو نفر، اسلحه یکی از قربانیان را دزدیده و پیش از این‌که به دست پولیس کشته شود چند گلوله شلیک کرده است.

زن و کودکی که در این حادثه زخمی شده‌اند هم‌اکنون در بیمارستان به سر می‌برند.

دو روز پیش نیز یک زوج اسراییل ی دیگر در کرانه باختری رود اردن در حالی که با چهار فرزند خود در اتومبیل‌شان بودند به ضرب گلوله کشته شدند.

حادثه اخیر در شامگاه شنبه، روز تعطیل یهودیان و در شهر قدیمی بیت‌المقدس رخ داده است.

قربانیان از نزدیکی در ورودی مسجد الاقصی می‌گذشتند که در مسیر دیوار ندبه قرار دارد.

دیوار ندبه از مقدس‌ترین اماکن زیارتی یهودیان است.

موشه ادری رئیس پولیس بیت‌المقدس گفته است ضارب فلسطینی پیش از این که مرد دیگری را به ضرب چاقو از پا درآورد “یک مرد اسراییل ی، همسر و فرزند کوچک‌شان را مورد ضرب و شتم قرار داده است.”

به گفته او هر دو مرد اسراییل ی در اثر ضربات چاقو جان خود را از دست داده‌اند و وضع مادر و فرزند کوچکش هم وخیم است.

لوبا سمری سخنگوی پولیس نیز گفته است فرد ضارب اسلحه یکی از قربانیان را گرفته و به سوی پولیس و گردشگران آتش گشوده است. او پس از این اقدام به دست یک مامور پولیس اسراییل کشته شده است.

پولیس می‌گوید ضارب جوانی ۱۹ ساله‌ و از اهالی البیره نزدیک رام‌الله در کرانه باختری رود اردن بوده است.

گروه شبه‌نظامی جهاد اسلامی در بیانیه‌ای ادعا کرده که ضارب یکی از اعضای این گروه است.

بگو مگو در سازمان ملل

در حالی که درگیری‌های خشونت‌آمیز میان نیروهای امنیتی اسراییل و جوانان فلسطینی در شهر مقدس مسلمانان و یهودیان در جریان است این حادثه در آتش روابط میان اسراییل و فلسطین دمیده است.

پیشتر در هفته جاری محمود عباس، رهبر فلسطینیان در مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود که اسراییل با به کارگیری “نیروهای بی‌رحم” خود به خطر ایجاد یک موقعیت انفجاری در منطقه کرانه باختری دامن می‌زند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل م از آقای عباس خواست از “دروغ پراکنی” درباره اسراییل دست بردارد و به گفتگوهای صلح بازگردد.

مطالب مرتبط