بدهی‌های میلیونی نهادهای دولتی و غیر دولتی به شاروالی کابل

محمد اسلم اکرمی، معاون شاروالی کابل سرانجام مجبور شد تا در نشست خبری از نپرداختن پول بدهی شاروالی کابل از سوی برخی نهادهای دولتی و غیر دولتی انتقاد کند.

n00074900-bاو هشدار داده است که اسامی این نهادها و افراد را به ریاست جمهوری و ریاست اجرایی فرستاده است.

آقای اکرمی معاون شاروالی کابل دیروز به خبرنگاران گفت که برخی نهادها به هیچ عنوان تن به قانون نمی‌دهند و همچنان فعالیت‌های خودسرانه می‌کنند.

او گفت: “برخی نهادها مشمول شرکت اونکس که 415 میلیون افغانی و گلبهار سنتر که بیش از یکصد و پنجاه میلیون افغانی بدهکار هستند، پول خود را نپرداخته اند و همچنان برخی نهادهای دولتی نیز پول خدمات شهری خود را نپرداخته اند.”

آقای اکرمی از نهادهای دولتی نام نبرد؛ اما تاکید کرد که پرداخت نشدن پول‌های شاروالی سبب شده تا این نهاد در خدمات رسانی شهری با مشکلات جدی رو به رو شود.

شاروالی کابل همچنان گفته است که برخی مقام‌هایی که در ساحه شیرپور شهر کابل جایداد خریداری کرده اند هنوز بدهی‌های خود را پرداخت نکرده اند.

اکرمی گفت: “تااکنون 66 تن از شهروندان کشور که در شیرپور جایداد گرفته اند پول نپرداخته اند؛ ما پیشنهادی را با لیست کسانی که بدهکار هستند به ریاست جمهوری و ریاست اجرایی فرستاده ایم.”

معاون شاروالی کابل هشدار داده است که به زودی اسامی نهادها و افرادی که از پرداخت پول شاروالی فرار می‌کنند را به ریاست جمهوری بفرستد.

تاخیر در انتقال زباله‌ها، کم‌کاری در ساخت پیاده رو‌ها و مکان‌های تفریحی از بزرگترین مشکلاتی است که شاروالی کابل به دلیل نداشتن بودجه کافی با آن رو برو رو است.

شاروالی کابل می‌گوید که امسال با کسر 21 درصدی از عایداتش، روند ارایه خدمات به مردم با نابسامانی‌های گسترده مواجه شده است.

پیش از این شرکت برشنا هم برخی نهادهای دولتی را متهم کرده بود که بدهی های شان را از بابت بل های برق نپرداخته اند و نام آنان را برای مردم اعلام خواهد کرد.

اما با گذشت ماه ها هنوز برخی این نهادها پول شان را نپرداخته اند.

مطالب مرتبط