بیجاشدگان کندز با چرخ بال به بلخ انتقال داده شدند

نبرد شدید بین گروه طالبان و نیروهای دولتی در ولایت کندز باعث شد تا هزاران خانواده خانه‌های‌شان را رها کرده و به ولایات های دیگر بروند.

uvs151003-003عبدالصبور قادری رییس اداره مهاجرین ولایت بلخ به خبرگزاری افق گفت:روز گذشته شماری از خانواده‌هایی که در اثر جنگ‌های شدید در ولایت کندز بی‌جا شده بودند،از بندر شیرخان توسط چرخ بال‌های ارتش ملی به بلخ انتقال داده شدند.

وی همچنان افزود که اداره مهاجرین ولایت بلخ آماده‌گی دارد تا از بی‌جا شدگان پذیرایی نماید.
درهمین حال 30 خانواده که از طریق هواپیما به ولایت بلخ رسیدند خرسند بودند که بعد از شش روز به جای امن رسیده اند.
حفیظ رسولی یکی ازفعالان جامعه مدنی در ولایت کندز است که تازه به ولایت بلخ رسیده، می‌گوید ما از 4 روز بدین سو در بندر شیرخان،گیرمانده بودیم و اکنون در آنجا بیش از 400 خانواده درحالت بدی به سر می‌برند.

یوسف بی جاشده دیگر کندز می‌گوید:«خانه ما را طالبان چور کرد و  موترهای ما را بردند، بعد ما در شیرخان بندر رفتیم آنجا گیرماندیم تا این که برای ما هلیکوپترروان کردند و ما آمدیم به شهرمزارشریف».

از 6 شش روز بدین سو نبرد شدید میان نیروهای دولتی و طالبان در کندز ادامه دارد. گزارش های که امروز رسیده نیروهای امنیتی کنترول کامل شهر را به دست گرفته است. اما احتمال این وجود دارد که تعدادی از افراد طالبان به خانه‌های مردم پناه گرفته باشند و دست به حمله بزنند.

صدها خانواده که به علت جنگ  شهر کندز را ترک کرده اند و اکنون در بندر شیرخان بدون سرپناه و درحالت بدی به سر می‌برند ازدولت می‌خواهند که آنها  را به مناطق امن انتقال دهند.

مطالب مرتبط