حمله هوایی در کندز، جان سه عضو داکتران بدون سرحد را گرفت

سازمان داکتران بدون سرحد تایید کرده است که در نتیجه حمله هوایی نیروهای خارجی در شهر کندز، سه تن از اعضای این سازمان کشته شده اند.

An MSF vehicle enters the front gate of the MSF trauma hospital in Kunduz, northern Afghanistan, November 29, 2011. The MSF hospital opened in August, 2011 and provides surgical care and physical therapy. It is the only trauma center of its kind in the region.این سازمان گفته است که اعضای داکتران بدون سرحد، در نتیجه انفجار در شهر کندز کشته شده اند.

همچنان این نهاد تاکید کرده در نتیجه انفجار که شام روز گذشته رخ داد، سی نفر دیگر مفقود شده اند.

داکتران بدون سرحد که از سازمان‌های خیریه صحی است، در بیانیه‌یی گفته است ساختمان کلینیک در اثر انفجار به شدت آسیب دیده است.

در اعلامیه داکتران بدون سرحد، هویت اصلی افراد کشته شده اشاره نشده است.

برخی گزارش‌های دیگر نشان می دهد که این انفجار ناشی از حملات هوایی نیروهای امریکایی بوده است.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، می‌گوید در حال تحقیق در این مورد است که آیا نیروهای امریکایی این ساختمان را بمباران کرده‌اند یا نه.

ناتو با انتشار یک بیانیه گفته است که حمله هوایی امریکا «در نزدیکی یک مرکز صحی ممکن خسارت وارد کرده باشد».

از روز دوشنبه که طالبان وارد شهر کندز شدند، درگیری شدیدی در این شهر در جریان است. این بزرگترین دستاورد نظامی طالبان طی چهارده سال اخیر است.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. مردم شریف بیجا شده قندوز به نان شب و روز خود سخت احتیاج است به خاطرتعرض مزدوران پنجابی بدبختانه معین بی منطق وارت مهاجرین در مصاحبه خود اظهار میدارد ما سروی را شروع میکنیم به چه ضررت است .
    این کودن بی منطق همین قدر درک ندارد این سروی تو تا تکمیل شود شش ماه کار دارد. این مهاجرین خوراک شب روز خود را ندارد پیش ازین که سروی این جناب بی منطق تکمیل شود چاره نان شب و روزی شان را کند تا از مرگ نجات یابند در فضای باز بدون آب و نان زندگی میکنند این لولو اظهار میداردمشکل قندوز در چند روز بعد انشاالله حل میگردد این انشاالله در کمرت بزند از حال مردم درد مردم چه خبری هستی تو بی منطق را کدام بی منطق به صفت معین وزارت مهاجرین باین طرز تفکرت به صفت معین تعین کرده در حالیکه لیاقت کتابت را هم نداری. معلوم نیست کی غم این بیجا شدگان را بخورد از سره میاشت خبری نیست وزارت مبارزه با حوادث لادرک است هیچ خبری نیست دست زیر الاشه مانند تماشاگر نشسته باید پارلمان دست بکار شود این سمبول ها مورد پرسان قرار دهند دیگر گپ یاد ندارند عمل درک ندارد بغیر از سروی انشاالله مشکل حل میشود او بدخت کار در کار است گپ مفت بی عمل را مردم چه کند چه درد مردم را دوا خواهد کرد. حاجی صبور