دیلی استار: روسیه تصمیم جدی برای نابود کردن کامل گروه تروریستی داعش برای همیشه دارد

 روزنامه دیلی استار انگلیس نوشت:ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در حال آماده کردن اعزام۱۵۰ هزار نیرو به سوریه برای نابود کردن کامل گروه تروریستی داعش برای همیشه است.chas

 به گزارش افق به نقل از ایرنا ٬این روزنامه انگلیسی نوشت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در حال تدارک یک ماموریت نظامی بزرگ برای به دست گیری کنترل مقر داعش در الرقه سوریه است.
داعش به صورت خودخوانده الرقه را به عنوان پایتخت خود در سوریه اعلام کرده است و حدود پنج هزار تروریست داعش در این شهر هستند.
یک منبع آگاه در این زمینه گفت: بسیار آشکار است که روسیه به دنبال پاکسازی کامل غرب سوریه، به دست گیری کنترل الرقه و تمام مناطق نفتی و گازی در اطراف آن است.
این موضوع یک روز پس از آن اعلام شده است که جنگنده های روسی در ادامه حملات خود 9 مقر تروریست های داعش را هدف قرار داد. این در حالی است که آندری کارتوپولف از مقامات ارتش روسیه قول داد که فشارهای حملات هوایی روسیه علیه داعش تشدید شود.
وی افزود: ما نه تنها به حملات هوایی خود ادامه می دهیم بلکه بر شدت آن می افزاییم.
به گزارش ایرنا، ارتش روسیه با درخواست رسمی سوریه و پس از دریافت مجوز پارلمانی، بمباران گسترده مواضع تروریست ها را در سوریه بویژه داعش آغاز کرده که براساس آخرین گزارش ها، تاکنون ضربه های شدیدی به تروریست ها وارد شده و همزمان واکنش هایی را درپی داشته است.
سه شنبه گذشته وزارت دفاع روسیه فرمان پرواز حدود 60 فروند جنگنده سوخو برفراز آسمان سوریه و آتشباری مواضع تروریست ها را بویژه داعش صادر کرد که تاکنون چندین مرکز و موضع تروریست ها بمباران شده است.
روزنامه انگلیسی در حالی این ادعا را مطرح می کند که «ولادیمیر چیژوف» نماینده دایم روسیه در اتحادیه اروپا اعلام کرده است: مسکو قصد توسعه حضور نظامی در منطقه پس از پایان بمباران ضدتروریستی در سوریه را ندارد ولی عملیات در سوریه تا نتیجه مطلوب ادامه خواهد یافت.
وی در گفت وگو با شبکه خبری «یورونیوز» ضمن تاکید بر رد اعاهای برخی کشورها از جمله درباره کشته شدن غیرنظامیان در بمباران ضد تروریستی سوریه، افزود: حضور نظامی روسیه درخاور میانه در مقایسه با حضور نظامی برخی کشورها گسترده نیست و مسکو هدف ایجاد پایگاه نظامی ویژه را در منطقه ندارد.
وزارت دفاع روسیه سه شنبه هفته گذشته فرمان پرواز حدود 60 فروند جنگنده و بالگرد برفراز آسمان سوریه و آتشباری مواضع تروریست ها به ویژه داعش را صادر کرد و تاکنون ده ها مرکز و موضع تروریست ها بمباران شده است.
گروه کشورهای غربی و عربی حامی داعش از پنج سال پیش با راهبرد براندازی، تظاهرات اصلاح طلبانه و آرام مردم سوریه را با تسلیح، تجهیز و اعزام تروریست های تندرو بویژه داعش و جبهه النصره را به سمت درگیری های مسلحانه و کشتار مردم کشاندند.

مطالب مرتبط