ابراهیمی: بالاحصار و امام‌صاحب تصفیه شد؛ جنگ در درقد و خواجه‌غار جریان دارد

 عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نماینده‌گان می‌گوید که نیمه‌های شب گذشته رییس جمهور غنی دستور حمله و جنگ علیه طالبان مسلح را صادر کرد و به زودی شهر کندز در اختیار نیروهای امنیتی در آمد.

Abdul-Rauf-Ibrahimi

او گفت که پس از صدور فرمان، نیروهای امنیتی با قدرت و به گونه سنجیده شده عملیات را آغاز کردند و تمام نهادهای دولتی در شهر کندز را تصفیه کردند.

آقای ابراهیمی که امروز (پنجشنبه) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، با ستایش از کارکرد نیروهای امنیتی و همکاری مردم گفت که شمال نیاز به عملیات گسترده و دراز مدت دارد.

رییس مجلس تاکید کرد که در حال حاضر ولسوالی بالاحصار از کنترول طالبان خارج شده؛ اما جنگ در “درقد، ساحاتی از بدخشان و خواجه غار” ولایت کندز جریان دارد.

ابراهیمی همچنان افزود که قسمتی از کندز در اختیار طالبان است و تصفیه‌ی کامل و تامین امنیت زون شمال کشور نیاز به عملیات گسترده، قدرتمند در دراز مدت دارد.

او که نماینده مردم کندز در مجلس نماینده‌گان نیز است گفت که ولسوالی امام صاحب نیز در اختیار نیروهای امنیتی افغانستان قرار گرفته است.

علت سقوط

عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نماینده گان گفت که سو مدیریت، تاخیر در کمک رسانی و آغاز عملیات و همچنان نفوذ پیش از پیش طالبان در کندز، سبب سقوط کندز شده است.

آقای ابراهیمی همچنان گفت که مجلس نماینده‌گان فیصله کرده که هیاتی را به منظور بررسی وضعیت کندز و تحولات اخیر تعیین خواهد کرد.

او گفت: “در حال حاضر هزاران نفر در جنگل های ولسوالی امام صاحب مهاجر شده اند و با وجودی که جنگ هنوز هم جریان دارد، مردم با مشکلات گسترده صحی، مواد خوراکی و پوشاک مواجه هستند.”

به گفته او: “آب نیست، شفاخانه‌ها غیر فعال شده اند، دکان‌ها و نانوایی‌کار نمی کنند و افزایش بهای مواد خوراکی زندگی را بر مردم سخت کرده است.”

نیمه‌های شب یکشنبه‌ی همین هفته، طالبان به گونه گسترده بالای شهر کندز حمله کردند و در جریان چند ساعت موفق شدند بخش‌هایی از شهر را در کنترول بگیرند.

رییس عمومی امنیت ملی دیروز در مجلس گفت که از قبل در مورد حمله طالبان آگاهی داشته؛ اما به دلیل اینکه نتوانسته اند از سقوط شهر جلوگیری کنند، از مردم عذر خواهی کرد.

جنرال مراد علی مراد، معاون ستاد ارتش و برخی مقام‌های ارشد نظامی هم اکنون در کندز هستند و گفته می‌شود که پس از تصفیه‌ی شهر، عملیات گسترده را برای پاکسازی ولسوالی‌های این ولایت نیز انجام خواهند داد.

مطالب مرتبط

comments s

  1. تبریک به تمام نیروی امنیتی باغیرت و با ناموس افغانستان تبریک خاص به شخص جنرال مرادعلی مراد فرزند اصیل افغان است صاحب منصب لایق پاک نفس صادق مسلکی تعلیم یافته بار دیگر در عمل ثابت کردپوز های نجس مزدوران و غلامان تاریخی پنجابی ها را به خاک مالید به این کثیف های پلید معامله گران مزدور وطن فروشان درس عبرت داد. اگر قوم گراهی در نظر گرفته نشود و غنی فاشیست نیست باید در عمل ثابت کند حق را به حقدار بدهد مستحق درجه اول جنرال مراد علی مراد به پست وزارت دفاع است باید بوزارت دفاع بدون تعبیض در نظر داشت لسانی منطقه پیشنهاد به پست وزارت دفاع گردد. افتخار افغانستان است خار چشم وطن فروشان و دشمنان وطن پنجابی ها و مزدورشان است. حاجی صبور

  2. مردم شریف قندوز در مدت سه روز تحت حاکمیت وحشی مزدوران و غلامان پنجابی این طالبان کثیف خاک فروش به انواع واقسام جنایات وحشی گیری غیر انسانی مواجه شدند. اموال شان این وحشی تاراج کردند جوانان شان را باخود بردن به ناموس بعضی شان تجاوز شد حتی بعضی شان را پیش روی فامیل شان تیر باران کردن بانک ها داراهی عامه چور شد بعدآ حریق کردید حیتا به شفاخانه مریضان را آذار و اذیت کردن نرس ها و داکتران را کشتن این وحشی صفت های مزدور.
    به همه ملت ثبوت شد این دسیسه از حلقات داخل ارگ و اجینت های پنجابی دور اشرف غنی را حلقه کرده به استشاره استخبارات پاکستان صورت گرفته چرا زمانیکه وزیر داخله و رهیس امنیت ملی و اتمر اجینت پنجابی و وزیر سرپرست دفاع استجواب در پارلمان شد وزیر داخله و رهیس امنیت ملی گفت ما از جریان و پلان دشمن خبر بودیم اما اتمر مانع عمل ما شد وقتیکه جنرال صاحب دوستم از طریق تلویزون اعلان کرد اگر رهیس جمهور موافقه کند قندوز را همراه نیرو های امنیتی از وجود خاک فروشان و غلام های پنجابی پاک میسازم رهیس جمهور به مشوره اتمر مانع اجرا عملیات به سر کردگی جنرال صاحب دوستم شدند. والی قندوز این بی ناموس پست زمینه سازی کرد از غنی تعین شده این مرده خاک فروش طالبان را در شهر جابجا کرده و مهات را شخص والی به استشاره اتمر و دیگر نوکران پنجابی در حلقه غنی در ارگ است از قبل جابجا شده بود خودش خارج فرار کرده بود بنام رخصتی. سر پرست وزارت دفاع و اتمر به تقاضا وکلا هیچ اعتنای نکرد در جلسه حاضر نشدن و دونفر دیگر بیکاره را به پارلمان روان کردن دل وکیلا های شورا را خوش بسازد خود را بسیار مصروف نشان دادن ا حق دروغ. در کنفرانس مطبوعاتی رهیس جمهور دیروز در مقابل خبر نگاران رهیس جمهوراز کارکرد وزیر سر پرست دفاع بیشرمانه دفاع کردشخص فعال است من خوش هستم خوش بدند رهیس جمهور چه مفهوم دارد اکثریت مردم باید خوش باشد این مهم است جناب رهیس جمهور برای تو همه سخنان توسط حلقات استخبارات پنجابی قسمی دیگر دکتی میشود از حال دقیق مردم چه خبر داری و هم چنان از مانع شدن اقدامات عملیات از طرف وزیر داخله و رهیس امنیت کاملا منکر شد من هیچ وقت مانع نشدم ونه اتمر بار مسولیت بالای این ها انداخت واقیعت چنین نیست ملت خوب میداند گرداننده پروگرام های پنجابی اتمر فاشیست نفر خاص استخبارات پاکستان است غنی تحت قومانده وی است اشرف غنی را مانند اسپ گادی به هر طرف جلو وی را کش میکند و از یک وزیر دفاع غیر مسلکی پسیف دفاع میکند باید این وزیر سر پرست از مردم شریف قندوز و کسانیکه عزیزان شان و مامورین دولتی که خانه هایشان تلاشی شد واموال زیورات شان از طرف طالب هادزدی شده و جوان که برده شدبه خاطریکه در دولت کار میکندکسی از حال شان اطلاع ندارد و یا محکمه صحرایی شدند این کودن سر پرست وزارت دفاع حد اقل به نسبت غفلت خود و نتوانی خوداز مردم شریف قندوز معذرت می خواست که نخواست. وکلای شریف با ناموس پارلمان مرگ حق است بغیرتی کار مرد نیست پیش وجدان تان و کسانیکه بشما رای داده و خدای تان خجالت نباشید حد اقل در مقابل ناموس مردم قندوز معامله نکنید برای یک انسان با ناموس بسیار سخت است .باید بالای رهیس جمهور ماده شصت ونهم قانون اساسی کشور را تطبیق کنید این حق قانون بشما داد و مردم از وکلای با شرف و باناموس چنین آرزو راهم دارد.رهیس جمهور در برابر ملت دروغ میگوید در حالیکه دو وزیر برحال بالایش شهادت میدهد که مانع اجرای عملیات مادر قندوز شد منکر است خود قضاوت کنید گپ را چپ غلط می برد و از اصل جواب طفره میرود.حاجی صبور