حمله مستقیم هواپیماهای نظامی روسیه به گروه داعش در سوریه

ایگور کوناشنکوف قومندان نیروهای روسی در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرده، هواپیماهای نظامی روسیه حملات خود علیه مواضع گروه تروریستی داعش را آغاز کرده اند.e5002817b757cb6bbb01314fb4805aef_XL

به گزارش افق ولادیمیر پوتین قومندان کل نیروهای نظامی روسیه با اجازه پارلمان فدراتیف روسیه دستور حمله به مراکز داعش در سوریه را صادر کرد.

ساعاتی پس از حمله هواپیما های نظامی روسیه به مقر  داعش در سه شهر  سوریه ٬سرگئی شیگو وزیر دفاع روسیه به همتایان خود در سازمان پیمان امنیت جمعی اعلام کرد که جنگنده های روسیه در مسیر عملیات نظامی در سوریه، تجهیزات نظامی، مراکز ارتباطی، موترهای حمل و نقل و انبارهای مهمات و سوخت گروه داعش را بمب باران کردند.

در عین حال، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که روسیه به سفارت آمریکا در بغداد در خصوص قصد این کشور برای آغاز عملیاتش در سوریه خبر داده بود.

دولت سوریه امروز چهارشنبه تایید کرد که بشار اسد رییس جمهوری این کشور در نامه ای به ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، درخواست دریافت کمک نظامی از این کشور را مطرح کرده است.
همچنین سفارتخانه آمریکا در مسکو نیز روز چهارشنبه از توافق باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور با ولادیمیر پوتین  برای بمباران مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه توسط هواپیماهای جنگنده- بمب افکن روسیه خبر داد.
ولادیمییر پوتین ریس جمهور روسیه در جلسه کابینه این حکومت اعلام کرد این کار به درخواست ریس جمهور سوریه انجام کرفته است و این حملات زمان مشخص و تاریخ مشخص دارد.

اقای پوتین اعلام کرد که حمله هواپیماهای روسی به مراکز تروریستی داعش کاملا به تمامی معیار های بین المللی  صورت می گیرد.

مطالب مرتبط