نبیل: به دلیل سقوط شهر کندز از مردم عذرخواهی می‌کنم

رییس عمومی اداره‌‎ی امنیت ملی کشور گفت: “به شجاعت و کارکرد ماموران امنیت ملی در کندز افتخار می‌کنم؛ اما به دلایلی که نتوانستیم مانع ورود طالبان به شهر شویم از مردم عذر می خواهم.”

777مجلس نماینده‌گان در جلسه امروز مسوولان نهادهای امنیتی را در پیوند به سقوط کندز استجواب کرد.

نورالحق علومی، وزیر داخله، رحمت الله نبیل، رییس عمومی امنیت ملی، رییس اپراسیون وزارت دفاع ملی و رییس اداره ارگان های محل امروز در جلسه حاضر شدند.

عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس گفت که قدم شاه شهیم، لوی درستیز ارتش از چندین روز به اینسو در آلمان است و سرپرست وزارت دفاع نیز به دلایلی به مجلس حاضر نشده است.

در این جلسه نورالحق علومی، وزیر داخله، رییس ارگان های محل و رییس عمومی امنیت ملی حاضر شدند؛ اما به دلیل حاضر نشدن سرپرست وزارت دفاع، نماینده گان انتقاد تند کردند.

عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس گفت، تماس مستقیم با وزارت دفاع داشته؛ اما آنان گفته اند که به دلایلی سرپرست وزارت دفاع به مجلس حاضر شده نمی تواند.

در این جلسه رییس اپراسیون وزارت دفاع حاضر شده بود؛ اما به دلیل سری شدن جلسه به دستور عبدالرووف ابراهیمی، مشخص نشد که او مورد استجواب قرار گرفت یا خیر.

در ساعت امتیازی جلسه امروز نماینده‌گان از بی توجهی مسوولان امنیتی به هشدارهایی که قبلن در مورد ناامنی کندز ارایه شده بود، به شدت انتقاد کردند.

آنان گفتند که از ماه‌ها پیش نگرانی سقوط بخش‌هایی از کندز و بغلان به ریاست جمهوری ارایه شده بود؛ اما حکومت هیچ توجهی به این مشکل نکرد.

لحظاتی پس از حضور مقام‌های امنیتی، رییس عمومی امنیت ملی گفت که در حضور رسانه‌ها نمی‌تواند اطلاعات را در اختیار نماینده گان قرار بدهد.

او در بخشی از صحبت‌هایش گفت که از 25 روز پیش 700 کماندو به کندز فرستاده شدند تا باتهدیدات و تحرکات احتمالی طالبان مبارزه کنند، اما به دلایلی هیچ عملیات در این زمینه انجام نشد.

نبیل از رییس مجلس خواست که در جلسه سری، این دلایل را ارایه می کند و سپس عبدالرووف ابراهیمی، با رای گیری اعضای مجلس تصمیم گرفت که جلسه سری شود.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. ملت شریف هوشیار باشد مسول همه ناکامی و بدختی شخص غنی بصورت عمدی بشمول اتمر مرده پلید جاسوس است . مانع اجازه ندادن حملات علیه پنجابی ها و مزدور های پنجابی مسبب اصلی سقوط قندوز همین دو نفر وطن فروش پلید هست ثبوت سخنان وزیر داخله و رهیس امنیت ملی و مانع شدن جنرال صاحب دوستم تعین کردن والی خاک فروش کثیف خاین ملی بی ناموس ارثی عمر صافی همه دلایل پلان شده از طرف شخص غنی اجینت پنجابی واتمر مرده است مردم در چیغ زدن نمایشی این پلید غافل نشوید عمدآ کاری که به نفع ملت است مانع میگردد مثال برجسته اجرا نکردن تذکره الکترونیکی صد ها ملیون دالر مصرف شد یکهزار نفر بیکار شد کشور های تمویل کنند تعهد خود را به تعلیق قرار دادنداین جت غنی عمدی زمینه فرار جوانان کشور مهیا میکند سقوط عمدی قندوز مردم بیگناه قندوز با چه وحشت طالبان مزدور پنجابی بی آب نان بی سرپناه هر لحظه انتظار مرگ دسته جمعی را از دست این اتمر مرده خاین جاسوس میکشند. حاجی صبور