نمایندگان مجلس: عامل سقوط کندز ستون پنجم در درون نظام است

نمایندگان شورای ملی امروز مسوولان نیروهای امنیتی را در ارتباط به سقوط کندز برای پاسخ گویی به مجلس فراخواندند.
شماری از نمایندگان پیش از شروع جلسه رسمی عامل اصلی سقوط کندز را تبانی از درون حکومت و همسویی با طالبان عنوان کردند.

پارلمانظهیر سعادت نماینده ولایت پنجشیر گفت علت اصلی سقوط کندز ستون پنجم در درون نظام می‌باشد ستون پنجم در پیشانه کسی نوشته نیست ستون پنجم در حکومت و حتا پارلمان وجود دارد.
سعادت گفت والی کندز که عالی ترین مقام دولتی در کندز بود پس از سقوط کندز صدای خود را نکشید این نشان می‌دهد که او در سقوط کندز نقش داشته است.
ناهید فردید نماینده ولایت هرات گفت ستون پنجم اطراف ارگ را خانه باید کرده است باید این حلقه را شکست.
محمد اکبری نماینده بامیان نیز ضعف دولت را عامل سقوط کندز عنوان کرد و گفت سران حکومت اگر نمی‌تواند مسوولیت شان انجام دهند باید از مقام‌های شان کنار روند.

نورالحق علومی وزیر داخله، رحمت الله نبیل رییس امنیت ملی، غلام نبی فراهی رییس ارگان های محل در جلسه استجوابیه مجلس شرکت کردند اما معصوم استانکزی و مشاور امنیت ملی در این جلسه شرکت نکرده اند.
رحمت الله نبیل گفت «از این‌که نتوانسته ایم از فاجعه وسقوط دولت جلوگیری نماییم از نمایندگان مجلس و مردم معذرت می‌خواهم».

آقای نبیل در مورد سقوط کندز گفت موضوع سقوط کندز جدید نیست پیش از این هم در مجلس نمایندگان از خطر سقوط کندز و بدخشان هشدار داده بودم او افزود در این مورد تغییرات در بخش مدیریتی کندز به وجود آمد و قرار بود که از 27 نقطه علیه طالبان در ولسوالی دشت ارچی و چهاردره ولایت کندز علمیات راه اندازی شود اما این عملیات به دلایل خاص انجام نشد.
نمایندگان از رییس امنیت ملی خواست که دلایل انجام نشدن عملیات را بگویند اما نبیل گفت نمی‌تواند با حضور رسانه‌ها و خبرنگاران در مورد معلومات دهد.
رییس مجلس از نمایندگان در مورد علنی و سری بودن مجلس رای گیری کرد. اکثرنمایندگان رای دادند که جلسه پاسخگویی علنی نباشد.
جلسه استجوابیه مسوولان امنیتی به صورت سری بدور از چشم خبرنگاران و رسانه‌ها ادامه یافت.

مطالب مرتبط