ولادیمیر پوتین: روابط روسیه و ایالات متحده در سطح پایین قرار دارد

ولادیمیر پوتین ریس جمهور  روسیه پس از نشست با ریس جمهور امریکا در نشست خبر گفت: روابط میان دو  کشور روسیه و امریکا در سطح پایین قرار دارد.754434790790094

به گزارش افق ریس جمهور روسیه که برای شرکت در هفتادمین سال نشست سازمان ملل به نیویورک رفته بود در حاشیه  برنامه سازمان ملل با ریس جمهور امریکا  دیدار و گفتگو کرد.

اقای پوتین سفر خود به امریکا را مفید و ارزنده خواند

ولادیمیر پوتین می افزاید”چنین رویدادهایی مفید است زیرا تعداد زیادی از مخاطبین، دیدار های غیررسمی هستند، اما بسیار سازنده است چرا که بدون نیاز به تعظیم و پروتکل برنامه ها ودیداروگفتکو  به صورت مستقیم و رو بر صورت میگیرد.

کنفرانس مطبوعاتی ولایمیر پوتین پس از دو سال در اولین دیدار با همتای خود باراک اوباما جلسه دوجانبه برگزار شد.

پوتین در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد، که تماس بین دو کشور در این دوره در اشکال مختلف صورت گرفت، اما پس از مدتی قطع شد.

رهبر روسیه پوتین اشاره کرد که روابط دو جانبه در حال حاضر در سطح پایین است، اما این انتخاب واشنگتن است.

ریس جمهور روسیه گفت ما همیشه آماده برای توسعه روابط، به بازگرداندن آنها را در تمام سطوح هستیم.

ولادیمیر پوتین تحریم های غرب در رابطه با فدراسیون روسیه،را به اثر خواند وگفت چنین اقداماتی علیه روسیه بی اثر است.

در ادامه نشست خبری پوتین گفت جلسه امروز با اوباما، در حالی که رهبر آمریکا او را در چشم انداز خود را از اوضاع در اوکراین و سوریه به تفصیل شرح داده اند،اما پوتین به رسانه ها گفت که دیدگاه های دو کشور  امریکا و روسیه در مورد اکراین  و سوریه بسیار شبیه هستند.

پوتین گفت “شرکای آمریکایی ما کاملا به وضوح موضع ما در بسیاری از مسائل، از جمله حل و فصل اوضاع در اوکراین، در مسائل سوریه و شرق میانه اظهار داشت. ما باید به اندازه کافی تلاش می کنیم، بسیاری از تطبیق امتیاز و نظرات در تمام این مسائل. وجود دارد  که بیش از ما توافق کرده اند که با هم کار کنند، و من امیدوارم که این کار سازنده خواهد بود. “

اقای پوتین صحبت در مورد حل و فصل مناقشه در سوریه،و بشا اسد بار دیگر تاکید کرد که تصمیم در مورد سرنوشت بشار اسد را مردم سوریه  باید بگیرند.

مطالب مرتبط