ولادیمیر پوتین: تحمل جهان به این صورت غیر ممکن است

ولادیمیر پوتین ریس جمهوری روسیه  امروز سه شنبه در اولین صحبت های خود در مجمع عمومی سازمان ملل٬ خواستار تغییر در ساختار این نهاد شد.9098850

به گزارش افق به نقل از روسیه امروز٬  ریس جمهور روسیه در باره  طرز برخورد و مداخله در عرصه بین المللی، گفت: برخی کشورها به جای پیروی از تصمیمات شورای امنیت، با تکیه بر قدرت خود به طور یکجانبه در مسائل مختلف بین المللی اقدام می کند.

ولادیمیر پوتین در صحبت های خود می افزاید سازمان ملل که ساختاری جهانی و بین المللی دارد در سال های اخیر انتقادهای زیادی را برانگیخته است. اختلاف ها همواره در تاریخ این سازمان وجود داشته و امتیاز وتو هم برای اعضای اصلی شورای امنیت در نظر گرفته شده است.
رییس جمهوری روسیه گفت: البته جهان تغییر می کند و سازمان ملل هم باید تغییر کند، اما معتقدیم که متزلزل کردن ساختار این سازمان خطرناک است.
وی گفت: در جهان دیکتاتوری زیاد است و به جای آنکه دولت واقعی شکل گیرد، دیکتاتورها زیاد می شوند.

اقای پوتین خاطر نشان کرد ٬در عرصه بین المللی باید همه اصطلاحات شفاف سازی شود و باید بدانیم همه ما متفاوت هستیم و هیچکس نباید دیگران را همرنگ خود کند.
رییس جمهوری روسیه در باره دلایل شکست فشارهای خارجی به کشورهای دیگر گفت: از تاریخ شوروی آموختیم که صادرات ارزش ها به کشورهای دیگر براساس ایدئولوژی های متفاوت، نتایج دردناکی دارد و در زمان حاضر هم صادرات دموکراسی جریان دارد.
پوتین ادامه داد: اکنون از کسانی که این اقدامات را انجام می دهند، می پرسم « شما چه کار کردید؟». در برخی کشورهای خاورمیانه و آفریقا خلاء قدرت پدید آمده و افراط گرایان شکل گرفته اند.
داعش با ایجاد پایگاه هایی در سوریه و عراق به مناطق دیگر نفوذ می کند و می خواهد کشورهای اسلامی و دیگر کشورها را تحت تاثیر قرار دهد.
وی افزود: با ادعای خطر تروریسم، در مورد منابع تامین مالی تروریست ها چشم پوشی می کنند که بر اساس تجارت مواد مخدر و قاچاق اسلحه استوار است و به آنان تاکید می کنم که شما با افراد سنگدلی طرف هستید که احمق نیستند.
رییس جمهوری روسیه ادامه داد: هر گونه تلاش برای کمک به تروریست ها و تسلیح آنان خطرناک است و امکان دارد مناطق جدیدی را در برگیرد و در صفوف داعش شهروندان اروپایی و از روسیه می جنگند.
وی اظهار کرد: روسیه با داعش مبارزه می کند و معتقدیم خودداری از همکاری با سوریه در این باره اشتباهی بسیار بزرگ است. جز ارتش این کشور و عراق، شبه نظامیان کرد و شیعه هیچ نیرویی با داعش به طور واقعی نمی جنگد.
پوتین گفت: رویکرد واقع گرایانه روسیه در قبال داعش و حمایت مسکو از دمشق در مبارزه با تروریست ها، دستاویزی شده تا مسکو به جاه طلبی متهم شود در حالیکه دروغ است، بلکه روسیه از معیارهای بین المللی پیروی می کند و می خواهیم ائتلاف جهانی علیه تروریست ها ایجاد کنیم که شبیه ائتلاف ضد هیتلری ۷۰ سال پیش باشد.
رییس جمهوری روسیه گفت: اعضای کلیدی این ائتلاف باید کشورهای اسلامی باشند، زیرا تروریست ها این دین بزرگ جهانی را دستاویز قرار داده اند و به رهبران مسلمانان هم توصیه می کنم جوانان را از دام تروریست ها مصون نگهدارند و به گمراهان برای رهایی از این دام کمک کنند.
پوتین ادامه داد: روسیه در آینده نزدیک به عنوان رییس شورای امنیت، نشست وزیران برای مبارزه با داعش را برگزار خواهد کرد که تشریک مساعی در این حوزه باید مطابق منشور سازمان ملل انجام گیرد و در آن صورت دیگر به ساخت اردوگاه برای پناهجویان نیازی نیست.

اقای پوتین در پایان گفت: روسیه بر خلاف انحصار طلبی، همگرایی بین المللی را پیشنهاد می کند و به عنوان مثال با همکاری اروپا و چین طرح جاده ابریشم را برای توسعه همکاری های اقتصادی اجرا می کنیم.

مطالب مرتبط