هیاتی از مسوولان محلی ولایت بلخ به ازبیکستان سفر کرد

بمناسبت چشن بیست وچهارمین سالگرد استقلال کشورهمسایه ازبکستان و براساس دعوت علی شیر صلاح الدین اف، والی سرخان دریا، یک هیات افغانی 37 نفره از ادارات محلی ولایت بلخ به این کشور سفر کردند.

n00061301-bدر ترکیب این هیات، مسوولانی از ادارات ولایت بلخ، ولسوالی های شور تپه، کلدار، شهرک حیرتان، قریداران قریه های همجوار و پولیس سرحدی شامل بودند.

در این سفر مقام های محلی ولایت بلخ، از آرامگاه حکیم ترمزی که بعنوان یکی از محلات تاریخی مسلمانان به شمار می رود دیدار کردند.

محمد کریم، میرویس هوتک و محمد عالم اکبری ازمسوولان محلی ولایت بلخ، در این بازدید تاکید کردند که حکیم ترمزی یکی از شخصیت هایی است که برای ترویج دین اسلام، تلاش های ارزنده ای را به خرج داده است.

آنان همچنان از همبستگی برادران ازبکستانی شان برای حفظ آثار اسلامی، تقدیر کردند.

هیات افغانی همچنان از یک کارخانه سرامیک سازی که به تازگی در ولایت سرخان دریای ازبیکستان ایجاد شده بازدید کردند.

سید نور آغا رییس انجینری ولسوالی کلدار و عزيزالله کاظمی معاون شهری حیرتان در بازدید از این مرکز، از شریاط خاص و مناسب ازبیکستان برای تولیدات صنعنی یاد کرده و گفتند که این شرایط می تواند سطح زندگی مردم این ولایت را ارتقا دهد.

رییس این کمپنی سرامیک سازی، همچنان هدیه هایی به مهمان شرکت کننده افغانی داد.

مهمانان افغان همچنان، از شفاخانه آتن پهلوان که به تازگی ساخته شده دیدار کردند که وسایل مدرن و خدمت رسانی خوب به بیماران، باعث رضایت مسوولان محلی ولایت بلخ شد.

شماری از اعضای هیات نیز از سوی پزشکان این شفاخانه معاینه و برای شان نسخه های توصیه شد.

مهمانان شرکت کننده در جشن سالگرد استقلال ازبیکستان، در جشن موسیقی نیز شرکت کرده و از هنرنمایی هنرمندان ازبیک، قدردانی کردند.

موزیم ترمز، یکی دیگر از مکان هایی بود که هیات افغانی در بازدید از آنجا، صدها اثر تاریخی مشترک میان دو کشور را مشاهده کردند.

در این دیدار مسوولان محلی ولایت بلخ از دوستی و برادری میان ملت های ازبکستان و افغانستان، یاد کرده و خواستار گسترش این دوستی شدند.

مطالب مرتبط