ایجاد یک مرکز استخباراتی علیه داعش با حضور چهار کشور در عراق

کشور های روسیه، سوریه، عراق و ایران  یک مرکز اطلاعات برای هماهنگ کردن و اقدام علیه گروه تروریستی داعش  ایجاد کرده اند.1746113

به گزارش افق به نقل از روسیه امروز٬ مقامات عراق با تایید خبر  کفته اند٬با همکاری با سرویس های اطلاعاتی روسیه، سوریه و ایران برای جمع آوری اطلاعات برای مقابله با گروه تروریستی “دولت اسلامی. برای ریشه یابی و اقدام مشترک علیه این گروه تروریستی یک جا اقدام نمایند.

این منبع می افزاید این مرکز اطلاعاتی در بغداد پایتخت عراق ،ایجاد خواهد شد که توسط افسران نیروهای مسلح٬ از چهار کشور به عهده خواهد داشت.

به گفته روسیه امروز از یک منبع نظامی-دیپلمات می نویسد که این تصمیم  یک گام مهم برای پیوستن به تلاش در مبارزه با تروریسم بین المللی است.

طرح روسیه پیش بینی ایجاد یک ائتلاف گسترده ای از افسران نیروهای نظامی چهار کشور  برای مقابل با “حکومت اسلامی” در سوریه٬ت عراق  بسیار مهم است.

همچنین خبرگزاری فرانسه می نویسد، مسکو تا کنون انبارهای از سلاح‌های جنگی و موشک‌‌انداز گرفته تا جت‌های جنگنده در اختیار ارتش سوریه قرار داده است. بنا بر نوشته‌ی ایگور کورچنکو، سردبیر مجله‌ی “دفاع ملی روسیه” این آتشبارها و موشک‌اندازها، همراه با مهمات مربوطه به سوریه ارسال شده است.
با این حال اقای موسی نوری کارشناس  مساپل سیاسی معتقد است که در جنک علیه تروریست های سازمان یافته کشور های غرب (داعش) درسوریه  تنها دو کشور روسیه و ایران به دولت بشار اسد کمک تسلیحات نظامی برای از بین بردن این کروه می کنند. و دنیای غرب تنها تماشاگری بیش نیست چه بسا که انها خود در حمایت داعش دست داشته باشند.

برنامه دیدار پوتین و اوباما درحاشیه اجلاس سازمان ملل

ولادیمیر پوتنی رییس جمهور روسیه پیش از این در مورد مبارزه علیه داعش گفته بود که مبارزه علیه داعش نیاز به همکاری همه کشور ها دارد. قرار است که سران امریکا و روسیه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در ۲۸ سپتامبر با هم گفتگو نمایند و در آن مسایل مهم جهانی و هر دو کشور را مانند حل اختلاف در شرق اکرایت و بحران سوریه به بررسی بگیرند.

مطالب مرتبط