حمله انتحاری به مرکز پلیس در منطقه وزیرستان شمالی پاکستان ۵ کشته و ۳۴ زخمی برجای گذاشت

منابع خبری به نقل از مقام های دولتی در منطقه قبیله ای وزیرستان در شمال غربی پاکستان ؛ چهارشنبه شب گزارش دادند : حمله انتحاری به یک مرکز پلیس ؛ پنج کشته و 34 زخمی برجای گذاشت.

به گزارش افق , مقام های دولت ایالتی به رسانه های خبری گفتند: اقدام به حمله انتحاری در بخش میرعلی تحصیل میرانشا در منطقه وزیرستان شمالی در مناطق قبایلی پاکستان باعث کشته شدن شخص انتحار کننده و آسیب جدی به حوزه امنیتی پلیس شد.

زخمی های این حمله تروریستی به شفاخانه  نظامی منطقه وزیرستان انتقال داده شدند و به نقل از مقامات شفاخانه تعدادی از زخمی ها وضعیت جسمانی مساعدی ندارند و احتمال افزایش تعداد قربانیان وجود دارد.

گروه انصارالمجاهدین شاخه انشعابی از گروه طالبان به رهبری حافظ بهادر گل مسوولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته است.

امروز همچنین ؛ دو زن وابسته به گروه های تروریستی با حمل مواد منفجره قصد ورود به داخل حسینیه ˈمحفل مرتضیˈ در حوالی سرک خالد این شهر را داشتندکه محافظان از ورود آنان به این مکان مذهبی جلوگیری کردند.

در پی انفجار و تیراندازی، یکی از مهاجمان کشته و زن دیگر به همراه یکی از محافظان حسینیه مجروح شدند.

روز سه شنبه  نیز براثر اقدام انتحاری یک تروریست در نزدیکی امام بارگاه اثنا عشری (حسینیه شیعیان) در منطقه گریسی لاین شهر راولپندی در حومه اسلام آباد چهار تن از جمله یک افسر ارشد پلیس کشته و 20 نفر زخمی شدند.

پیش از این منابع خبری به نقل از اسناد محرمانه بخش ضد تروریسم وزارت کشور پاکستان گزارش دادند که شبه نظامیان گروه تروریستی القاعده و طالبان در تلاش هستند تا شخصیت های ارشد شیعی پاکستان در مناطق مختلف، مراکز شیعی از جمله مساجد و حسینیه ها را مورد هدف حملات تروریستی قرار دهند.

مطالب مرتبط